Muotijätti Louis Vuitton panostaa kiinalaiseen verkkokauppaan

Tilauksia joka kaupungista.

Noin vuosi sitten ranskalainen muotimerkki Louis Vuitton lanseerasi verkkokaupan Kiinassa ja on siitä lähtien kuljettanut tuotteitaan maan 12 suurimpaan kaupunkiin. Panostus on tuottanut tulosta. Nyt Louis Vuitton ilmoittaa kiinalaisen verkkokauppansa laajentamisesta, ja tuotteet ovat jatkossa kaikkien tilattavissa, myös maan pienemmistä kaupungeista.

Ilmoitus

Uutiset Louis Vuittonin verkkokauppapanostuksista tulevat uutissivusto Jing Dailyn mukaan vain muutama päivä sen jälkeen kun Kiinan viranomaiset laskivat veroja, jotta kansalaiset ostaisivat enemmän laatutuotteita. Kyseinen veronalennus sai Louis Vuittonin, sekä merkit Guzzi ja Burberry, laskemaan hintojaan Kiinassa.

Toimitukset voivat kestää päiviä

Verkkokauppamyynti Kiinan kokoisessa maassa tuo kuitenkin mukanaan haasteita. Tällä hetkellä laatutuotemerkit toimitetaan Kiinan kansallisen postijärjestelmän kautta, mikä voi aiheuttaa jopa useamman päivän toimitusajan tiettyihin osiin maata. Jing Daily vertailee toimituksia JD.com:iin, joka lupaa toimitukset jopa 90 minuutissa.

Louis Vuittonin verkkokauppa tarjoaa tosin toisen edun. Verkkokaupan sanotaan sisältävän yrityksen koko tuotevalikoiman, mikä on harvinaisuus verkon luksustuotteissa.