48 maassa.
Muotijätti Zaran vauhti verkkokauppa-alalla on ollut melkoista. Yritys on panostanut myymälöihin ilman henkilökuntaa ja nopeisiin toimituksiin. Emoyhtiö Inditex ilmoitti vuosikertomuksessaan, että keskittyminen verkkokauppaan tulee jatkumaan.
Vähemmän alennuksia
Nyt Dagens industri kertoo, että Zara lanseeraa verkkokaupan 2 000 myymälään 48 eri markkinalla. Jatkossa näissä myymälöissä voi siis tehdä ostoksia myös verkkokaupassa.
- Ajatuksena on, että jos tuotetta ei ole verkkokauppamyymälässä, mutta löytyy asiakkaan lähellä olevasta myymälästä, myymälä voi lähettää tuotteen suoraan asiakkaan kotiin, Dagens industri kirjoittaa.
Koska asiakas tällä tavalla saa nopeammin haluamansa tuotteen, Zara uskoo useampien tuotteiden voitavan myydä täydellä hinnalla.