Muotijätti antoi porttikiellon 9000 asiakkaalle

Osa Boozt.comin asiakkaista laittaa kerralla ison tilauksen – palauttaakseen melkein kaiken.

Ruotsalainen muotijätti Boozt sai tilanteesta tarpeekseen ja on antanut porttikiellon 9000 asiakkaalle.

- Jos laitat laitat tilauksen 300 tuotteesta ja palautat niistä 298, niin aikomuksenasi ei ole nähdä, että leninki on sopiva, yrityksen markkinointipäällikkö Peter G Jørgensen sanoo sanomalehti Expressenin haastattelussa.

Ilmoitus

Nyt Boozt on lanseerannut ”Fair Use” -nimellä kulkevan ehdon, mikä on tuohduttanut useita asiakkaita. Muotijätti portittaa asiakkaat, jotka palauttavat liikaa tuotteita. Yritys viittaa muun muassa kestävään kulutukseen.

 

Tanskalaislehti BT on ollut yhteydessä yhteen Booztin tuohtuneista asiakkaista.

- Kiitos tilauksestasi. Pahoittelemme, mutta meidän on ilmoittava, että viittaamme “Fair use”-sääntöömme, ja olemme päättäneet perua tilauksesi. Emme ole vastaanottaneet maksuasi. Jos sinulla on kysymyksiä, kun olet lukenut “Fair Use”-sääntömme, olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse, niin me palaamme asiaan, Boozt kirjoittaa Maria Lauridsenin saamassa sähköpostissa.

Maria Lauridsen kertoo edelleen lehden haastattelussa:

- Olen vain tavallinen asiakas, joka tekee ostoksia Booztilla, sovittaa tuotteet ja palauttaa ne, jotka eivät ole sopivia.

Booztin ”Fair Use-klausuuli on kirjoitettuna yrityksen sivuilla, jossa kerrotaan toimitusehdoista.

Boozt ei kuitenkaan ole ensimmäinen yritys, joka on tarttunut toimenpiteisiin. Aikaisemmin tänä vuonna Asos kyllästyi palautusten kasvavaan määrään ja alkoi kartoittaa asiakkaidensa palautuskäyttäytymistä portittaakseen asiakkaat, joiden epäillään hyväksikäyttävän systeemiä.

Ilmoitus