Matsmart uudisti brändinsä

Uusi verkkokauppa, uusi brändi ja uusi graafinen ilme.

Hävikkiruuan verkkokauppa Matsmart lanseerasi uuden verkkokaupan ja uusi brändinsä. Vasta lanseerattu brändi pohjautuu asiakkaiden sitoutumiseen ruokahävikin vähentämiseksi. Uuden graafisen ilmeen ja brändilupauksen voimin he aikovat ponnistaa entistä vahvempana eurooppalaisille markkinoille. “Where the revolution happens” on yhtiön uusi iskulause ja kunnianosoitus heidän asiakkailleen.

Brändilupaus myös kiteyttää sen, miten Matsmart ja sen asiakkaat voivat yhdessä tavoitella kohti maailmaa ilman ruokahävikkiä, yhtiö kirjoittaa.

Ilmoitus

Uusi logo ja graafinen ilme ovat TBWA:n toteuttamat ja uudistuksen ohjenuorana on ollut nostaa esille inhimillisyys, helppous, leikkisyys ja tarjooman yllätyksellisyys; myynnissä oleva valikoima vaihtelee aina sen mukaan, mikä ruoka tarvitsee pelastamista.

Meillä on hyvin erityinen suhde asiakkaisiimme, jotka ovat sitoutuneita hävikin vähentämiseen ja myös kannustavat toisia ihmisiä tekemään samoin. Olemme ottaneet vaikutteita tästä sitoutuneisuudesta ja pyrkineet siirtämään sen uudistuneeseen brändiin ja sivustoon. Nyt ne selkeästi ilmentävät toimintamme ydintä eli sitä, että jokainen meistä voi arjessaan vaikuttaa planeettamme hyvinvointiin ja samalla säästää rahaa — ja myös tehdä jotain hauskaa, Matsmartin Suomen maajohtaja Michaela Böckelman kertoo.

Brändiuudistuksen tarkoituksena on myös avittaa yhtiön laajenemista. Seuraavaksi heillä on vuorossa Saksa. Matsmart toimii tällä hetkellä kolmessa Pohjoismaassa, Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

Matsmart aloitti Suomessa kesällä 2017 ja sen kautta pelastettiin viime vuonna 1,2 miljoonaa kiloa ruokaa.

Korona on lisännyt ruuan kysyntää myös Matsmartilla ja heillä on palkattu päivittäin uusia varastotyöntekijöitä vastaamaan hurjaan kysyntään.