Matsmart lanseeraa oman tuotemerkin

By Motatos täydentää pelastetun ruuan valikoimaa.

Hävikkiruokaan erikoistunut verkkokauppa Matsmart kertoo tänään lanseeraavansa oman tuotemerkin By Motatos kaikilla markkinoillaan. Yhtiö aloittaa samalla yhteistyön The Hunger Projectin kanssa.

Tänä päivänä kolmasosa kaikesta tuotetusta ruuasta heitetään pois tai tuhotaan, jossain välissä pellolta kompostiin. Tämän tuotemerkin kanssa aiomme tehdä oikein heti alusta. Askel 1 A tässä työssä koskee kestävää tuotantoa, hyvää ruokaa, josta ei tule hävikkiä jossain kohtaa arvoketjuamme. Sitä paitsi haluamme heti alusta pitäen, että tämä tuotemerkki antaa jotain myös yhteiskunnalle. Siksi olemme luoneet strategisen yhteistyön The Hunger Project-organisaation kanssa, Matsmartin CMO Sofia Syrén kertoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Yksi prosentti tuotoista tai vähintään noin 10 000 euroa menee kyseiselle organisaatiolle, joka tekee töitä poistaakseen nälän ja köyhyyden.

Tarvitaan isoja panoksia, jotta voimme kääntää maailman nälkätilanteen ja uskomme luovamme tuloksia yhteistyöllä, The Hunger Project Ruotsin toimitusjohtaja Malin Flemström sanoo.

Uusi tuotemerkki, johon kuuluu muun muassa pastaa, oliiveja, oliiviöljyä ja tomaattimurskaa, on täydentämässä Matsmartin muuten jatkuvasti vaihtuvaa valikoimaa.

Olemme pohtineet, miten voisimme entisestään parantaa palveluamme ja kasvattaa toimintaamme pelastamalla entistäkin enemmän ruokaa. Uuden By Motatos -tuoteperheen ja The Hunger Project -yhteistyön ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme laajemman valikoiman tuotteita helpottamaan hävikkiruoan pelastamista ja ennen kaikkea voimme auttaa vähentämään nälänhätää maailmassa auttamalla tärkeän hyväntekeväisyysjärjestön toimintaa, Matsmartin Suomen maajohtaja Michaela Böckelman sanoo.

The Hunger Project tavoittaa 16 miljoonaa ihmistä 13 eri maassa ja hankkeita on meneillään Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa.

 

(Päivitetty Suomen maajohtajan kommentilla klo 13.38.)

Ilmoitus