Matkoilla: ”Joulun hittituote on Fazerin suklaalevy”

Uudenvuoden matkalla voi juhlistaa myös 100-vuotiasta Fazerin sinistä.

Helsinki-Vantaan lentoaseman R-kioskin myyntitilasto paljastaa, miltä suomalaisten ja muidenkin joulu maistuu. Myyntitilastojen huipulta makeisten osalta löytyy pesunkestävä suosikki Fazerin sininen maitosuklaa ja Fazerin Hasselpähkinä. Fazerin sininen löytyy myös kokonaismyyntitilaston suosituimpien tuotteiden joukosta.

Fazerin suklaata ostetaan vuosi toisensa jälkeen paitsi matkalle lähdettäessä, myös sieltä palatessa, kertoo lentoaseman R-kioskikauppias Matti Muikku tiedotteessa. 

Ilmoitus

Suklaa on kestosuosikki ja lähes pakollinen ostettava matkalle, joten tarjoamme hyviä etuja asiakkaille juuri joulun alla. Jännä juttu, että kotimaan maut halutaan matkallekin mukaan. Suomalaiset makeiset ja suklaa ovat myös turistien ostoslistalla. Esimerkiksi japanilaisille Fazerin Sininen on hittituote ja juuri suklaalevyt, kertoo Muikku.

Fazerin tekemän tutkimuksen mukaan suklaa on tuliaislistan hittituote. Fazerin sinistä on valmistettu vuodesta 1922, joten sen menestystarina tulee nyt myös kunnioitettavaan 100 vuoden ikään. 

Fazerin tutkimuksessa todettiin, että suomalaiset haluavat kertoa tuliaisten luomilla mielikuvilla antajan arvoista ja kotipaikasta. Tuliaiseen halutaan liittää myös ajatus henkilökohtaisesta siteestä. Fazerin Sininen -suklaa oli vastaajien mielestä arvostettu tuote, joka on hyvä tuliainen Suomesta, toteaa viestintäjohtaja Liisa Eerola Fazerilta.