Matkahuolto kutsuu asiakkaansa jättämään julkista kritiikkiä

Verkkokauppias – haluatko antaa palautetta logistiikkapalveluista? Nyt sinulla on siihen mahdollisuus. Matkahuolto ottaa kaikki reaktiot avosylin vastaan.

Matkahuolto aloittaa tänään kampanjan, joka kutsuu henkilö- ja yritysasiakkaat raportoimaan pakettipalveluihin liittyvistä ongelmista. Nyt saa antaa näppäimistön laulaa ja purkaa kaiken: huonot kokemukset, sen mikä ottaa päähän tai kertoa tyytyväisyytensä palveluihin.

Kampanjan lähtökohdat ovat äärimmäisen jännittävät: kaikista pakettibrändeistä Matkahuolto herättää suomalaisissa eniten positiivisia tunteita, mutta samaan aikaan meillä on Matkahuollossa omat käsityksemme siitä, missä vielä voisimme toimintaamme ja asiakaskokemustamme parantaa. Odotamme kampanjalta värikästä ja vilkasta keskustelua pakettipalveluiden kehityskohteista ja erityisesti ilahdumme, jos saamme kampanjan avulla nostettua esille asioita, joilla aidosti on merkitystä kotimaisille verkkokaupoille ja näiden vastaanottaja-asiakkaille, mutta joita ilman kampanjaa emme olisi huomanneet, Matkahuollon pakettipalveluiden johtaja Kati Nevalainen kertoo Ehandelille.

Ilmoitus

Yhtäältä syy kampanjan aloittamiseen on Amazonin tulo entistä lähemmäs. Jättiläinen tunnetaan asiakaslähtöisestä toiminnasta ja paketit lähtevät verkkokauppiaan varastolta pikavauhtia. Kilpailussa on yritettävä pärjätä.

Amazon tunnetaan nopeista toimituksistaan ja hyvästä asiakaspalvelusta. Jos suomalaiset verkkokaupat haluavat pärjätä kiristyvässä kilpailussa, on meidän syytä reagoida ja laittaa omat palvelumme kuntoon, Nevalainen sanoo aiemmin lähetetyssä tiedotteessa.

Kun Matkahuollon myyntijohtaja Juha-Pekka Pirvola kuuli ”Ei haukku haavaa tee”-kampanjasta, hänen ensimmäinen kysymyksensä oli "eli kerjätäänkö verta nenästämme?". Siitä ei kuitenkaan ole kysymys, sillä yhtiö aikoo ottaa rohkeasti opikseen ja hyödyntää tulevaa palautetta.

Tavoitteemme on siis löytää parannusehdotuksia ja tunnistaa konkreettisia asioita, joita kehittämällä voimme merkittävästi parantaa kotimaisen verkkokauppiaan kilpailukykyä ja vastaanottajien asiakaskokemusta. Palautteita tullaan hyödyntämään Matkahuollon palvelukehityksessä mahdollisimman laajasti ja teemme niistä myös julkisen yhteenvedon ensi kevään aikana, jotta myös palautteiden johdosta käynnistettyihin toimenpiteisiin on palautteen antajilla läpinäkyvyys, Kati Nevalainen jatkaa.

Matkahuollon kampanja toteutetaan tamperelaisen No No No-startupin kanssa ja kokemuksistaan voi raportoida julkisesti sivustolla nonono.fi.

Matkahuolto ei näe julki tulleita palautteita etukäteen eikä voi kontrolloida niiden sisältöä. Kampanjan tuloksista julkistetaan yhteenvetoraportti, mutta Matkahuollon blogista voi löytää aivan uutta sisältöä jo kampanjan aikana.

Kampanjan on käynnissä 17.11-13.12 välisenä aikana.

Ilmoitus