”Maailman älykkäin ostoslista”

K-Ryhmä on kehittänyt asiakkailleen digitaalisen ostoslistan.

Ruoan verkkokauppa hoitaa jo asiakkaan puolesta tuotteiden keräilyn ja kotiinkuljetuksen. Maailman älykkäimmällä ostoslistalla pystymme auttamaan asiakasta siinä jäljellä olevassa ja monen mielestä työläimmässä vaiheessa, ostoslistan kokoamisessa. Tekoäly auttaa muistamaan, tarvitseeko tänään ostaa tuttua ruisleipää ja milloin leivinpaperi alkaa tyypillisesti käydä vähiin, K-ryhmän digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala kertoo tänään lähetetyssä tiedotteessa.

Verkkokaupasta saa yhdellä klikkauksella valmiin ostoslistan. Lista on koottu tekoälyn avulla ja ehdotusta voi muokata omien tarpeidensa mukaan. Ratkaisu huomioi myös muun muassa juhlapyhät.

Ilmoitus

Ostoslista rakentuu asiakkaan aiemman ostohistorian perusteella ja kyseinen historia on kaikilla, jotka käyttävät ostosten yhteydessä Plussa-korttia. Ostohistoriaa hyväksi käyttäen tekoäly laskee, miten usein millaisella syklillä tuotteita ostetaan.

Tämän tiedon perusteella tekoäly pyrkii ennustamaan asiakaskohtaisesti, mitä tuotteita asiakas juuri siinä hetkessä mahdollisesti tarvitsisi. Parhaiten ominaisuus toimii sellaisilla asiakkailla, jotka keskittävät ostoksensa K-ruokakauppoihin ja näyttävät aina ostostensa yhteydessä Plussa-korttia, Rajala sanoo.

K-Ryhmä haluaa palvella asiakkaitansa yksilöllisesti oli kyseessä sitten verkkokauppa tai fyysinen liike.

Asiakkaat toivovat yhä henkilökohtaisempia ja omat mieltymykset huomioivia palveluita. Älykästä ostoslistaa on kehitetty yhdessä asiakkaidemme kanssa, ja sitä kehitetään edelleen jatkuvasti, jotta asiakkaan suosituksista saadaan entistäkin osuvampia. Nyt kutsummekin kaikki asiakkaan ostoslistan jatkokehitykseen, jotta ostoslistan älykkyys kasvaa ja se osaisi vastata uusiin ja muuttuviin toiveisiin, K-ryhmän asiakastietojohtaja Minna Vakkilainen sanoo.

Hän kertoo edelleen, että projekti on kunnianhimoinen ja tiettävästi ainutlaatuinen koko maailmassa.

Jotta suomalaisten hyvät datapalvelut saadaan pidettyä maailmanlistan kärjessä ja aidosti asiakkaiden arkea helpottamassa, toivomme palautetta ja ideoita palveluidemme käyttäjiltä, Vaikkilainen kertoo.

Yhtiö kertoi uudesta älyostoslistasta tänään.

Ilmoitus