Löwengrip kasvaa 34 prosentilla – ei yllä tavoitteeseen

Liikevaihto 4,7 miljoonaa euroa.

Kauneusmerkki ja verkkokauppa Löwengrip on kuluvana vuonna lanseerannut tuotteitaan Amazonissa ja muokannut tuotemerkistään korkean hintaluokan tuotemerkin.

Ilmoitus

Yrityksen viime vuoden luvut on julkaistu, ja yhtiö voi kertoa vakaasta 34 prosentin kasvusta. Kasvun myötä liikevaihto nousee 47 miljoonaan kruunuun eli noin 4,7 miljoonaan euroon. Luvuista kertoi ensimmäisenä Breakit, joka lisää, että yrityksen omaa tavoitetta, 5,5 miljoonaa euroa, ei näin ollen saavutettu.

Samanaikaisesti tuotto on laskenut 31 300 euroon, mikä on verrattavissa viime vuoden takaiseen 210 000 euroon. Tuloksen lasku johtuu Löwengripin toimitusjohtaja Pingis Hadeniuksen mukaan viime vuoden investoinneista.

- Suurin kustannus oli kehityskustannus, joka oli tehtävä kun päätimme muuttaa koko tuotemerkkimme. Tämä on suuri asia meidän alallamme, Hadenius kertoo Breakitille.

Priorisoi Amazonin ennen omaa verkkokauppaa

Löwengrip on satsannut paljon resursseja sovittaakseen alustansa sopivaksi myyntiin Amazonilla. Lisäksi yritys on jo jonkin aikaa ollut verkkokauppojen ”luxury beauty” –kategoriassa usealla markkinalla.

Edelleen jatkuu myös kehitys Amazonia varten. Yritys kehittää muun muassa hienoa tuotemerkkisivustoa. Hadeniuksen mukaan Löwengripillä on tällä hetkellä useampi työntekijä, jotka työskentelevät vain Amazonia ajatellen.

- Oma verkkokauppamme on nyt säästöliekillä. Valitsemme sen sijaan panostuksen nyt Amazoniin.