Lindex starttaa uuden brändin – investoi ruotsalaiseen startupiin

Laajentaa Femtech -alueella.

Lindex kertoo tänään laajentavansa uudelle markkina-alueelle, joka tunnetaan kansainvälisesti nimellä Femtech. Yhtiö on perustanut Female Engineering -brändin, jonka innovatiiviset tuotteet on suunniteltu parantamaan kaikenikäisten naisten hyvinvointia. 

Investointi on osa pyrkimystä luoda uusia liiketoiminta- ja kasvumahdollisuuksia, yhtiö kertoo tiedotteessa. Osana investointia Lindex on hankkinut omistukseensa enemmistöosuuden Spacerpad-nimisestä startupista.

Ilmoitus

Female Engineering -tuotteet tulevat valikoimaan kesällä. Tuotteita voi aluksi ostaa Lindexin verkkokaupasta, mutta myöhemmin syksyllä niille lanseerataan oma sivusto femaleengineering-official.com. Tuotteita löytyy myös valikoiduista myymälöistä. 

Female Engineering on tärkeä osa Lindexin brändivalikoimaa. Sen myötä pääsemme osaksi houkuttelevia kasvavia markkinoita, joilla on paljon potentiaalia. Tämä on tärkeä merkkipaalu, joka osoittaa sitoutumisemme kaikkien naisten tukemiseen. Tuotteet ovat syntyneet asiantuntemuksemme ja tavoitteidemme yhteistyönä – ne voimaannuttavat ja inspiroivat naisia. Female Engineering on todellinen innovaatio. Kestävän kehityksen periaatteiden mukaan suunnitellut tuotteet on valmistettu patentoidulla teknologialla ja ne ratkaisevat naisten tarpeita elämän eri vaiheissa. Kuukautisista raskauteen, synnytyksen jälkeen ja imetyksen aikana, vaihdevuosista inkontinenssiin – olemme mukana koko elämän ajan. Näitä tarpeita ei ole aiemmin täytetty tällä tavalla. Lanseeraus on alku mielenkiintoiselle matkalle, jota kehitetään edelleen yhdessä asiakkaidemme kanssa, Lindexin toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge kertoo.

Osana uuttaa brändiä Lindex on hankkinut omistukseena ruotsalaisen Spacerpad AB:n, joka on kehittänyt uudelleen käytettävän kuukautissuojan. Muotijätti aikoo hyödyntää Spacerpadin innovatiivista kuukautissuojaratkaisua, jolle on haettu patenttia.

Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja heidän tarpeensa ovat kaiken toimintamme ydin. Spacerpadin kehittämä ainutlaatuinen kestoside tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia. Siksi investointimme ja kumppanuutemme on todella jännittävää. Yhteisenä tavoitteenamme on tuoda tämä innovatiivinen kuukautissuoja kuukautisköyhyydessä elävien tyttöjen ja naisten ulottuville, jotta voimme omalta osaltamme vahvistaa naisten ja tyttöjen voimaantumista, Ehnbåge kertoo.