Kotipizza-ketjun myynti kasvoi elokuussa 11,2 prosenttia – verkkokauppa paransi 42 prosenttia

Verkkokaupan myynti nousi 929 000 euroon.

Ilmoitus

Pohjoismaiden suurin pizzaketju Kotipizza kasvatti myyntiä elokuussa ja kasvua näkyi varsinkin verkkokaupassa. Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi elokuussa 2018 17,7 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 11,2 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 250 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 elokuun myynti oli 10,5 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,9 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut elokuu 2018 mukaan lukien 41 peräkkäistä kuukautta.

- Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 19,2 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 10,5 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 42,0 prosenttia 929 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 77 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin, tiedotteesa sanotaan.

Chalupa-ketjun vertailukelpoinen myynti laski

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta on kasvanut 16,0 prosenttia edellisvuodesta 69,2 miljoonaan euroon. Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi elokuussa 2018 29,4 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 elokuun myynti oli 208 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti laski 4,6 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 9 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Social Burgerjoint -ravintoloiden myynti kasvoi elokuussa 2018 227,2 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 elokuun myynti oli 257 000 euroa. Vertailukelpoinen myynnin kasvu elokuussa 2018 oli 13,1 prosenttia ja se perustuu yhden ravintolan myyntiin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan No Pizza -ravintolan elokuun myynti oli 56 000 euroa.

 

Ilmoitus