Korona kasvattaa ruuan verkkomyyntiä

Tomaattimurska ja nuudelit menevät kuin kuumille kiville Matsmartilla.

Koronan vaikutukset alkavat näkyä ruuan verkkokaupassa. Esimerkiksi hävikkiruokaan erikoistunut Matsmart on kasvattanut myyntiään helmi-maaliskuun aikana 61 prosenttia verrattuna samaan ajankohtaan viime vuonna. Kotiinkuljetusten määrä on myös kolminkertaistunut viime vuoteen nähden.

Matsmart on erikoistunut hävikkiruokaan ja heidän valikoimassaan on runsaasti elintarvikkeita, joilla on hyvä säilyvyys. Lisäksi valikoimasta löytyy hygieniatuotteita, lemmikkiruokaa ja kodin tuotteita. Koronan vaikutus alkaa näkyä yrityksen myynnissä.

Ilmoitus

Maaliskuussa selvästi suosituimpia ovat olleet ruokatuotteet, joita on helppo varastoida vaikkapa sen varalta, että joutuisi olemaan kotona jonkin aikaa. Kymmenen suosituimman tuotteen listalla on muun muassa tomaattimurska ja nuudelit, Matsmartin Suomen maajohtaja Michaela Böckelman kertoo.

Viime vuonna Matsmartin suomalaiset asiakkaat pelastivat yli 1,2 miljoonaa kiloa ruokaa hävikiltä, mikä vastaa 1 889:ää tonnia hiilidioksidipäästöjä.