Japanilainen MUJI jää pysyvästi Suomeen

Avaa Euroopan suurimman myymälänsä ensi syksynä.

Ilmoitus

Japanilainen pelkistettyjä kodintavaroita ja vaatteita myyvä designtuoteketju MUJI avasi hiljattain pop up -myymälän Helsingin Kamppiin ja nyt se kertoo jäävänsä pysyvästi Suomeen. MUJI avaa vuoden päästä kaupan Kamppiin josta tulee yksi suurimmista myymälöistä koko maailmassa.

Vuonna 1980 perustetun MUJIn filosofiana on tarjota tavallisille ihmisille yksinkertaisia, kestäviä ja kohtuuhintaisia, mutta laadukkaita tuotteita ekologisia arvoja unohtamatta. MUJI syntyi vastalauseena kulutusyhteiskunnalle ja brändilähtöisyydelle. Yrityksen anonyymiyden filosofiaan kuuluu, ettei tuotteiden suunnittelijoita nosteta esiin. MUJIn japaninkielinen nimi ”Mujirushi Ryōhin” tarkoittaa brändäämättömiä laatutuotteita.

Verkokauppa Euroopassa

MUJI-konsernilla on tällä hetkellä 900 myymälää ympäri maailmaa ja valikoimaan kuuluu yli 7000 tuotetta. Konsernin verkkokauppa myy  ja toimittaa tuotteita Euroopan ja Pohjois-Amerikan maihin. Ketjun liikevaihto on noin 2,7 miljardia euroa.