Intersport valittu Suomen luotetuimmaksi urheilukaupaksi

Ykkössija neljättä vuotta peräkkäin.

Ilmoitus

Intersport menestyi jälleen Valittujen Palojen (Reader’s Digest) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa: Intersport on neljättä vuotta peräkkäin Suomen luotetuin urheilukauppa. Se sai peräti 42 prosenttia kategorian maininnoista. Eroa toiseksi luotetuimpaan merkkiin oli 28 prosenttiyksikköä.

- Olemme erittäin otettuja tästä tunnustuksesta. Tuloksissa näkyy Intersportin pitkäjänteinen työ asiakkaiden parhaaksi sekä toiminnan jatkuva kehittäminen liikuntaharrastusten ja kaupan muutoksessa. Ketjun vahvuudet rakentuvat laadukkaista tuotteista, monipuolisesta valikoimasta, henkilökunnan osaamisesta ja multisport-konseptista. Näissä asioissa meidän pitää olla alan paras toimija, jolloin syntyy kilpailuetua ja asiakas valitsee Intersportin ostopaikakseen, ketjujohtaja Juha Nurminen Intersport Finlandista sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Korkea luottamus naisten joukossa

Tutkimuksen mukaan erityisen korkeaa luottamus Intersportiin oli naisten joukossa. Heistä 44 prosenttia nimesi sen eniten luottamakseen urheilukaupaksi. Miehillä vastaava luku 40 prosenttia. Ikäryhmittäin luottamus Intersportiin oli tasaista.

Tutkimuksessa vastaajat arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista valitsemaansa eniten luottamaansa merkkiin. Arvioitavat ominaisuudet olivat laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen.

- Asiakkaan pitää kokea tunne oikeasta ostosta ja hyvästä diilistä. Koulutamme henkilökuntaa lajiosaajiksi, jolloin myymme hiihtoa lajina eikä pelkästään suksia ja monoja. Marraskuun Intersportin henkilökunnan maastohiihtokoulutuksissa kaikki pääsivät hiihtämään olympiavoittaja Sami Jauhojärven ohjauksessa ja uskomme, että tämä osaaminen ja innostus lajiin näkyy myös asiakkaillemme parempana osaamisena ja luotettavuutena. Nurminen sanoo .

Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen yhdeksännentoista kerran. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 040. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi. Tutkimuksessa selvitettiin luotetuimmat tuotemerkit 45 tuoteryhmässä. Urheilukauppa-kategoria oli mukana tutkimuksessa neljättä kertaa.