Ikea panostaa Aasian verkkokauppaan – ensimmäisenä kohtena Intia

Verkkokauppa käsittää kohta 10 prosenttia liikevaihdosta.

Ikea on viime aikoina panostanut kotimaassaan Ruotsissa yhä enemmän verkkokauppaan. Muun muassa uusi verkkokauppavarasto on rakenteilla Malmöhön.

Ilmoitus

Yrityksellä on myös meneillään verkkokaupparyntäys Asiaan. Verkkokauppaa kokeillaan nyt ensin Intiassa ja lippulaivamyymälöitä avataan pääkaupunki Mumbaissa. Siellä Ikea odottaa verkkokauppatuottojen lähitulevaisuudessa muodostavan 10 prosenttia yrityksen koko liikevaihdosta maassa. Tätä voidaan verrata siihen, että Ikean maailmanlaajuinen keskiarvo verkkokauppatuloista sanotaan olevan 8-10 prosenttia liikevaihdosta, kertoo Moneycontrol.com –sivusto.

”Todellinen monikanavatarjonta”

Samanaikaisesti Ikea kertoo tehostavansa verkkokauppapanostusta Malesiaan.

Panostuksen tarkoitus on luoda asiakkaille ”todellinen monikanavatarjonta”. Myös täällä avataan lippulaivamyymälöitä, niin kutsuttuja Toppen Shopping Centereitä.  Näitä on jo nyt ja Ikea toimii sekä kauppakeskuksina että vetonauloina.

- Perinteiset kauppakeskusten konseptit muuttuvat koko ajan muuttuvassa maailmassa. Siksi markkinointistrategiamme vaativat, että olemme joustavia ja muuttuvia, Ikean edustaja on todennut tiedotteessa.