Ifolor: Suomalaiset tilaavat joulun alla lähes 6,5 miljoonaa kuvatuotetta

Ifolor tuplaa tehtaansa henkilökunnan.



Kuvatuotteita valmistava ja niitä netissä myyvä Ifolorin Keravan-tehtaan toiminta on joulun sesonkina kuumimmillaan: suomalaisten tilaamia kuvatuotteita kulkeutuu tuotantolinjojen läpi lähes 6,5 miljoonaa kappaletta.

Yritys ilmoittaa tiedotteessa, että hektisimmät päivät ifolorin Keravan-tehtaalla ajoittuvat joulua edeltävälle viikolle. Ifolorin markkinointijohtaja Tiina Eerolan mukaan kiireisimmät päivät ovat maanantai ja tiistai viikkoa ennen jouluaattoa.

– Joulun sesonkina valmistamme kuvatuotteita kaikkiaan lähes 6,5 miljoonaa kappaletta: muun muassa kortteja, valokuvia, kalentereita, kuvakirjoja ja mukeja. Tämä on moninkertainen määrä normaaliviikkoihin verrattuna, Eerola kertoo tiedotteessa.

Ifolorin tutkimuksen mukaan 60 prosenttia suomalaisista kertoo, että heistä on mukava saada kuvatuotteita joululahjaksi.

Rauhallista juuri joulun alla

Kiireisimmiksi joulunalusviikoiksi Ifolor tuplaa tehtaansa henkilökunnan: joulun sesongiksi on tänäkin vuonna palkattu 50 kausityöntekijää. Eerolan mukaan 21.–24. joulukuuta ovat puolestaan vuoden rauhallisimmat tilauspäivät. Ifolorin väki ehtii siis hengähtää hetken, kunnes suomalaiset ryhtyvät jälleen tilaamaan tuotteita tänä jouluna ottamistaan kuvista.

– Tilauksia alkaa putkahtaa jo ensimmäisenä joulupäivänä, ja etenkin tapaninpäivänä niiden tulo vilkastuu huomattavasti. Joulunvietostaan suomalaiset teettävät meillä etenkin valokuvia ja kuvatuotteita, kuten kuvakirjoja. Jos tilaaja on kerännyt kuvakirjaan esimerkiksi kuvia kuluneesta vuodestaan, viimeiset kuvat ovat usein joulunvietosta, Eerola kertoo.

Eniten kuvia lapsiperheissä

Joulu on suomalaisten ylivoimaisesti suosituin juhlapyhien kuvausjuhla. Ifolorin tutkimuksen mukaan juuri jouluna kuvia ottaa lähes 50 prosenttia suomalaista.

– Tutkimuksemme mukaan eniten kuvia jouluna otetaan lapsiperheissä. Lasten ollessa pieniä joulun vieton merkitys luonnollisesti korostuu, kun perheen pienimmille halutaan tarjota ikimuistoisia hetkiä, Eerola sanoo.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest