Hyvä tulos Musti Groupilta

”Olen hyvin ylpeä voidessamme päättää ensimmäisen tilikautemme listattuna yhtiönä tänään julkaistuihin tuloksiin.”

Musti Groupin liikevaihto heinä-syyskuussa kasvoi 19,2 prosenttia 77 miljoonaan euroon (64,5). Oikaistu liikevoitto (oikaistu EBITA) ponkaisi vuoden takaisesta 7 miljoonasta eurosta 10 miljoonaan euroon.

Vahvana jatkuvan ja koronapandemian vauhdittaman lemmikkivanhemmuustrendin seurauksena lemmikkien lukumäärän ja koiranpentujen rekisteröinnin on havaittu kasvavan läpi vuoden markkinoilla, joilla Musti Group toimii.  Musti Groupin uusien pentuasiakkaiden lukumäärä on kasvanut 22 prosenttia neljännen neljänneksen aikana verrattuna kolmanteen neljännekseen ja osuus pentuasiakkaista onkin suurempi kuin markkinaosuutemme koko markkinasta. Musti Groupilla on laaja valikoima erilaisia hankkeita, kampanjoita ja toimintoja, jotka on suunniteltu koiran- ja kissanpennun tärkeän ensimmäisen vuoden tueksi. Koiranpentuasiakkaiden lukumäärän jatkuva lisääntyminen tilikauden 2020 aikana tukee kasvua pitkällä aikavälillä, ja koska näemme kasvumahdollisuuksia maantieteellisesti kaikissa toimintamaissamme, arvioimme, että kasvatamme omien liikkeidemme lukumäärää 25–35 liikkeellä raportointikauden 2021 aikana, sillä odotamme suotuisan markkinasuuntauksen jatkuvan myös vuonna 2021, Musti Groupin toimitusjohtaja David Rönnberg kirjoittaa.

Ilmoitus

Yhtiö kertoo, että verkkokaupan myynti kasvoi 30,0 prosenttia 17,0 miljoonaan euroon. Verkkokaupan osuus kokonaisliikevaihdosta oli 22,1 prosenttia vuosineljänneksellä.

Koronapandemian aiheuttama myyntikanavan muutosvaikutus myymälöistä verkkokauppaan oli pienempi kuin kolmannella neljänneksellä, ja olemme alkaneet havaita siirtymää verkosta myymälöihin ja kanavajakauman palautumista normaalitasolle, Musti Group selvittää raportissa.

Vuosineljänneksen aikana Musti Group avasi neljä uutta myymälää ja osti yhden franchise-myymälän.