Helppo niksi kartuttaa asiakkaiden kiinnostusta ja määrää

Varsin suosittu Z-sukupolven keskuudessa.

Kuulutko siihen ryhmään, joka lätkii hymiöitä ynnä muita kuvasymboleja pitkin ja poikin viestiä tai ehkä siihen usein 40+-ikäisten ryhmään, joita miellyttää perinteinen teksti ilman usein keltapäisiä kuvia. Miten tahansa, yritysten on syytä kiinnittää asiaan huomiota.

Adobe tarkasteli äskettäin emojien käytön kansainvälisiä trendejä, mikä osoittaa muun muassa eniten käytetyt emojit, miten pieleen emojien käytön kanssa voi mennä ja mitä emojia tarvitaan, jos haluaa olla samoilla aaltopituuksilla Z-sukupolven kanssa.

Ilmoitus

Emojien avulla voit esimerkiksi maksimoida meili- ja sms-lähetysten avaajien määrän, varsinkin, jos kohderyhmänä on Z-sukupolvi.

Tutkimuksen mukaan 60 prosenttia vastanneista avaisi sähköpostin tai pushnotiisin, jos se sisältää emojin. Numero nousee 63 prosenttiin, jos mukaan on lätkäisty lukijan suosikkiemoji. Kaikkein suosituinta tämä on Z-sukupolven edustajien keskuudessa, jossa enemmistö eli 70 prosenttia avaa lähetyksen, joka sisältää jonkin emojin.

Emojilla voi siis olla hyvinkin positiivinen vaikutus. 50 prosenttia vastanneista sanoo esimerkiksi, että he ovat herkempiä tykkäämään, kommentoimaan ja jakamaan postauksia, jotka sisältävät emojin.

Noin puolet, 51 prosenttia vastanneista sanoo, että he myös samaistuvat helpommin tuotemerkkiin, jos sen onlinemarkkinoinnissa käytetään kyseisiä symboleja.

 

Lisää asiakkaiden määrää

Verkkokauppiaan kannalta mielenkiintoisin numero lienee, että 42 prosenttia vastanneista sanoo ostavansa tuotteen todennäköisemmin, jos sen markkinoinnissa on käytetty emojia. Mukana on myös lista tuotteista, joita mieluiten ostaisi ja ne ovat seuraavassa järjestyksessä ateriat, vaatteet ja striimauspalvelut.

Toisin sanoen, jos Z-sukupolvi on itsellesi tärkeä asiakas, tässä voi olla asia, jota pitäisi miettiä 😉 49 prosenttia vastaajista sanoo sitä paitsi, että he suosivat asiakaspalvelua, joka laittaa viestiin mukaan, chatissa tai sähköpostissa, muutaman emojin.

Ilmoitus