Hautaustoimiston asiakkaista 10 prosenttia asioi verkossa

Suurin osa ihmisistä haluavat vielä valita arkun mieluummin hautaustoimistossa kuin verkossa.

Ilmoitus

Taloustutkimuksen tekemän tutkimuksen mukaan hautaustoimistojen asiakkaat ovat poikkeuksellisen tyytyväisiä saamaansa palveluun. Parhaimmillaan kaiken kuolemaan liittyvän voi hoitaa samasta paikasta.

Asiakastyytyväisyystutkimuksessa jopa 95 prosenttia vastanneista asiakkaista ilmoitti olleensa hyvin tai täysin tyytyväisiä asiakaspalveluun kokonaisuutena. Erityisen tyytyväisiä ollaan asiakaspalveluun ja asiantuntijoiden ammattitaitoon.

- Tutkittujen hautaustoimistojen saamat arviot ovat aivan poikkeuksellisen myönteisiä. Vaikuttaa siltä, että suomalaisia palvelee heille todella vaikeassa elämänvaiheessa erittäin pätevä joukko yrittäjiä, Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Huovinen toteaa tiedotteessa.

Verkon osuus 10 prosenttia

Henkilökohtainen palvelu pitää edelleen pintansa hautauspalveluita hankittaessa Taloustutkimuksen tutkimuksesta käy ilmi: erityisesti arkun ja uurnan valinta, hautaustilaisuuden järjestelyjen hoitaminen ja kuljetuksen tilaaminen halutaan hoitaa henkilökohtaisesti paikan päällä.

Lähes 90 prosenttia kaikista asiakastyytyväisyystutkimukseen vastaajista haluaa valita arkun hautaustoimistossa mieluummin kuin verkossa. Verkkokauppa ei siis ainakaan toistaiseksi ole tätä päivää hautausalalla, Taloustutkimus toteaa raportissaan.