Goodio laajentaa USA:ssa – valikoima kirjakauppaketju Barnes & Nobleen

Suomalainen suklaabrändi Goodio on tehnyt sopimuksen amerikkalaisen kirjakauppaketju Barnes & Noblen kanssa, yritys kertoo tiedotteessaan.

Myynti käynnistetään ketjun kaikissa myymälöissä syyskuun aikana.

Ilmoitus

– Tämä on merkittävä etappi Yhdysvaltain-liiketoiminnallemme. Sopimuksen myötä pääsemme ketjun yli kuuteen sataan liikkeeseen kaikissa Yhdysvaltain osavaltioissa. Olemme iloisia, että saamme viedä suomalaista suklaata laajalti amerikkalaiskuluttajien saataville, sanoo Goodio USA:n toimitusjohtaja Jussi Salonen.

Goodio perusti tytäryhtiön Pohjois-Amerikkaan vuonna 2018 ja kasvu USA:ssa on ollut nousujohteista. Edellinen suuri läpimurto oli, kun tuotteet pääsivät luomujätti Whole Foodsin liikkeisiin.

– Kivijalat ovat murroksen keskellä ja hakevat nyt uudenlaisia tapoja toimia. Amerikkalaisten näkökulmasta harvinaisemmat ja eksoottisemmat tuotteet vaikuttavan sopivan hyvin valikoimaan. Myös suomalaiselle designille sekä ekologisille ja eettisille tuotteille riittää kysyntää, Salonen sanoo lehdistötiedotteessa.

Barnes & Noble on Yhdysvaltojen suurin kirjojen jälleenmyyjä ja johtava sisällön, digitaalisen median ja opetustuotteiden myyjä.