”Globaali verkkokauppa on yhtiön kehittämisen seuraava vaihe”

Nelson Garden aikoo tuoda puutarhatuotteensa koko maailman ulottuville ja panostaa nyt täysillä digitaaliseen kehitykseen.

– Uskomme tavaramerkkimme ja tuotekonseptiemme potentiaaliin, ja siksi on luonnollista, että astumme nyt myös pohjoismaisen kotimarkkinamme ulkopuolelle, Martin Borgström, Nelson Gardenin konsernijohtaja sanoo.

Nelson Garden on yksi Pohjoismaiden suurin toimija puutarhatuotteiden alalla, mutta nyt yritys aikoo kylvää osaamistaan globaalisti. Nelson Garden lähtee valloittamaan maailmaa digimarkkinoiden kautta eli laajentamalla verkkokauppaa kansainvälisille markkinoille.

Ilmoitus

– Työ on hiljalleen alkamassa ja näemme jo nyt, kuinka pystymme auttamaan pohjoismaisia jälleenmyyjiämme heidän omissa digihankkeissaan. Nelson Garden vie koko alaa eteenpäin, Borgström jatkaa.

 

Paras ratkaisu kullekin markkina-alueelle

 

Yhtiö on nyt käynnistämässä uutta liiketoiminnan aluetta, joka kantaa nimeä Nelson Digital. Sen tarkoituksena on luoda paras ratkaisu markkinoille eri puolilla ja saada lanseeraus viheriöimään eli synnyttää kasvua.

– Tiedämme, että meillä on hyviä tuotteita, joille löytyy runsaasti kysyntää myös maailmalla. Keskitymme Keski-Euroopan markkinoihin aina pohjoisemmista osista, Saksasta ja Puolasta, etelään, Italiaan ja Espanjaan. Euroopan lisäksi myös esimerkiksi Kiina kiinnostaa, Martin Borgström kertoo.

Nelson Digitalin toimintaa johtamaan on valittu kokenut verkkokaupan ammattilainen, Michael Töråsen.

– Edellytykset ovat mitä parhaimmat. Kyseessä on hieno tavaramerkki, yhtiöllä on vahva omistaja ja sekä henkilökunta että johto haluavat eteenpäin, Michael Töråsen sanoo.

 

Ilmoitus

Maa kerrallaan

Suurista suunnitelmista huolimatta Nelson Gardenilla suhtaudutaan nöyrästi siihen kuinka paljon työtä onnistuminen vaatii.

Yritys kertoi asiasta aiemmin tällä viikolla ja he sanovat, että yksi tärkeimmistä asioista on ymmärtää asiakasta kullakin yksittäisellä markkina-alueella. Nelson Gardenilta todetaan realistisena, ettei edes Eurooppaa pidä nähdä yhtenä markkina-alueena.

- Esimerkiksi Belgian, Saksan tai Iso-Britannian mukaan saaminen edellyttää, että ymmärrämme, mitä vaatimuksia monikielisyys ja ostosten tekemiseen liittyvät kulttuuriset erot asettavat verkko-ostosalustallemme ja digitaaliselle kasvustrategiallemme.

Tällä hetkellä Nelson Gardenilla palkataan tiimiä Nelson Digitalin kehittämiseen ja uusi liiketoiminta polkaistaan virallisesti käyntiin maaliskuun ensimmäisenä päivänä.

- Haluamme, että Nelson Gardenista tulee verkkokaupan johtotähti, jota kaikki muut haluavat seurata, yritys toteaa tiedotteessaan.