Gigantti panostaa asiakaspalvelijoidensa hyvinvointiin

Gigantilla ja työeläkeyhtiö Varmalla on käynnissä yhteinen pilottiprojekti, jossa Gigantin asiakaspalvelijoiden työkuormitusta ja siitä palautumista mitataan älysormuksen avulla.

Apuun on otettu Moodmetric-älysormus ja kokeilun tavoitteena on saada uusia keinoja stressinhallintaan, avaimia työtapojen kehittämiseen ja eväitä haastaviin asiakaspalvelutilanteisiin, Gigantti kirjoittaa.

Projekti toteutetaan tammi-maaliskuun aikana ja idea tuli alunperin työeläkeyhtiö Varmasta. Gigantin asiakaspalvelusta kokeiluun osallistuu 39 vapaaehtoista. Mittausjakso kestää kaksi viikkoa ja sinä aikana tarkastelun kohteena on erityisesti kognitiivinen ja emotionaalinen kuormitus, joita sormus mittaa ihon sähkönjohtavuuden muutoksista.

Ilmoitus

Moodmetric-sovellus paljastaa muun muassa päivän kuormittavuuden ja kertoo unen laadusta. Sen avulla voi analysoida myös, mitkä tilanteet aiheuttavat eniten stressiä ja ennen kaikkea, miten sellaisesta parhaiten palautuu.

Projektiin kuuluu myös työhyvinvointiluentoja ja palauteluentoja sekä kaikille Gigantin asiakaspalvelukeskuksen työntekijöile järjestettävä valmennus haastavien asiakaspalvelutilanteiden hallintaan.

Tavoitteena on, että työntekijä tunnistaa oman kuormituksensa ja palautumistyylinsä entistä paremmin ja löytää juuri itselleen sopivia keinoja stressinhallintaan. Tämä mahdollistaa myös uudet oivallukset esimerkiksi työtapojen ja työympäristön kehittämisessä entistä toimivimmiksi, Gigantin HR Manager Päivi Mäenpää kertoo yrityksen tiedotteessa.