Gigantin nettikaupassa ennätyksellinen myyntikasvu

Liikevaihto kasvoi yli 40 miljoonaa euroa.

Gigantti teki viimeisimmällä tilikaudellaan, joka käsittää ajan toukokuusta 2017 huhtikuun loppuun 2018, ennätysliikevaihdon. Ketjun liikevaihto kasvoi yli 40 miljoonaa euroa yltäen ennätykselliseen 563 miljoonaan euroon. Nettikaupassa myynti kasvoi ennätykselliset 25 prosenttia.

Ilmoitus

Myynti kasvoi erityisesti tietokoneissa, pelitarvikkeissa, palveluissa, keittiöissä sekä B2B:ssä.

- Pelaamiseen liittyvien tuotteiden, kuten pelitietokoneiden, -näppäimistöjen ja –kuulokkeiden myynti on kasvanut räjähdysmäisesti. Koko gaming-tuoteryhmän myynti kasvoi 48 prosenttia edellisvuodesta. Tämä on hyvin merkittävä koko tuoteryhmän kasvu alallamme, toteaa Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Black Friday ennätyksellinen

Gigantti.fi:ssä kävijämäärä kasvoi 11 prosenttia edellisvuodesta: tilikauden aikana verkkokaupassa oli yli 44 miljoonaa verkkovierailua.

- Lähes joka toinen nettikaupassamme tehty tilaus tehtiin Varaa ja nouda –palvelumme kautta, eli netissä tehdyt tilaukset noudettiin lähimmästä Gigantin myymälästä, Rytkönen huomauttaa.

Yksittäisistä myyntipäivistä merkittävin oli marraskuun Black Friday, jolloin suomalaiset ostivat Gigantista ennätyksellisellä 21,3 miljoonalla eurolla yhden vuorokauden aikana.

Myös kuluva tilikausi on alkanut vilkkaasti.

- Lanseerasimme kesäkuun alussa täysin uuden Gigantti Phonehouse –kauppaketjun. Lisäksi Renew it – palvelumme, jossa puhelimen, tietokoneen ja tabletin saa käyttöönsä kuukausimaksulla, on herättänyt erittäin paljon kiinnostusta, Rytkönen kertoo.

Ilmoitus