Finlayson lanseeraa vaatemalliston – comeback usean vuosikymmenen jälkeen

Uusi mallisto tulee myyntiin Prismoihin.

Finlayson kertoo tänään laajentavansa jälleen myös vaatevalikoimaan. Yhtiö on jo aikaisemmin tiivistänyt yhteistyötään kotimaisten designbrändien kanssa liittymällä osaksi Manna & Co-konsernia ja laajentanut perinteisten tuotteiden lisäksi enemmänkin sisustukseen.

Nyt julkaistu Arkisto-vaatemallisto on jatkoa Finlaysonin ja Prisman Mittava-nimiselle astiasarjalle.

Ilmoitus

Yli 200-vuotisen historian aikana Finlaysonilla on opittu tuntemaan suomalainen arki. Pandemia toi siihen haasteensa, mutta teki designfilosofiastamme ajankohtaisemman kuin koskaan. Nyt tuomme osaamisemme vaatteisiin, joka on kodintekstiilejä moninkertaisesti suurempi ja myös haastavampi markkina, Finlaysonin brändi- ja designjohtaja Maiju Lauren sanoo tiedotteessa.

Malliston vaatteet on suunnitellut Tiia Vanhatapio sekä Finlaysonin suunnittelijat ja Prisman asiantuntijat.

Olemme äärimmäisen ylpeitä Arkismi-mallistosta. Markettien valikoimat ohjaavat kuluttamista valtavasti, ja malliston kunnianhimoisena tavoitteena onkin tuoda kestäviä designvaatteita kaikkien saataville ja jättää pysyvä jälki suomalaiseen pukeutumiseen, S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Päivi Hole sanoo.

Mallisto tulee myyntiin Finlaysonille sekä Prismoihin ja Prisma.fi-verkkokauppaan.