Feelia on toimittanut jo yli kolme miljoonaa valmista ateriaa – suunnitelmissa laajentuminen ulkomaille

”Tämän vuoden tavoitteena on kolminkertaistaa liikevaihto kuuteen miljoonaan euroon”.

Suomalaisen kotiruuan verkkokauppa Feelia kertoo myyneensä vuodesta 2020 lähtien jo yli kolme miljoonaa ruoka-annosta.

Feelia Ruokakauppa valmistaa esivalmistettuja aterioita Pyhännällä ja toimittaa lämmitystä vaille valmiit ateriat kaikkialle Suomeen. Alunperin Feelian tarkoituksena oli valmistaa ravinteikasta ruokaa seniori-ikäisille. He avasivat verkkokaupan juuri ennen koronaa, mikä muutti kaiken.

Ilmoitus

Työelämä on muuttunut hurjasti, ja haluamme käyttää aikaa myös harrastuksiin ja muihin menoihin eikä ruuanlaittoon. Meidän toimintamme ytimessä ei olekaan myydä ruokaa vaan aikaa, toimitusjohtaja Sanna Kittelä sanoo tiedotteessa ja jatkaa:

Ihmiset ovat nyt vastaanottavaisia tällaiselle palvelulle, ja sen käyttäminen on saanut myös uudenlaisen sosiaalisen hyväksynnän, jota ei ehkä aiemmin ollut. Feelia Ruokakauppaa käyttävät erityisesti lapsiperheet ja etätyöläiset, mutta verkkokaupan ovat löytäneet myös opiskelijat ja sitä kautta voi tilata aterioita esimerkiksi omille iäkkäille vanhemmille.

Feelia on ainoa ruuan verkkokaupan toimija, joka toimittaa valmista kotiruokaa kaikkialle maahan.

Kaikki me kuitenkin olemme uraauurtavia tekijöitä ruuan verkkokaupan alalla. On edelleen hurja määrä ihmisiä, jotka eivät ole ostaneet ruuan verkkokaupasta mitään. Meillä on paljon annettavaa, Sanna Kittelä sanoo.

Yhtiö aikoo kasvattaa ensi vuoden liikevaihdon Suomessa 8-12 miljoonaan euroon. Suunnitelmissa on niin ikään laajentuminen ulkomaille. 

Sanna Kittelä kertoo tiedotteessa, että he aikovat tutkia ensi vuonna markkinaa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Mahdollinen laajentuminen tapahtuisi sen jälkeen vuonna 2023.