Facebookin mainokset tuottivat 11 miljardia yhdellä vuosineljänneksellä

42 prosentin kasvu.

Mainostaminen Facebookissa on suosittu tapa tuoda yritystään esille, ja kuluneiden kolmen kuukauden aikana tämä markkinointimalli on kasvattanut edelleen suosiotaan. Ainakin jos katsoo Facebookin toisen vuosineljänneksen laskelmia.

Ilmoitus

Facebook kasvatti mainostulojaan 42 prosentilla verrattuna viime vuoden samaan ajanjaksoon. Prosentit vastaavat vajaan 13 miljardin dollarin summaa, eli noin 11 miljardia euroa. Samanaikaisesti voitot verojen jälkeen kasvoivat 5,1 miljardiin dollariin eli kasvua oli 31 prosenttia.

91 prosenttia mobiilimainoksia

91 prosenttia tuloista on saatu mainoksista mobiililaitteissa. Facebook on vuodesta 2017 huomannut vahvan nousun palaavien käyttäjien luvussa. Sekä päivittäin Facebookia käyttävät, että ne, jotka käyttävät sivustoa vähintään kerran kuukaudessa, ovat lisääntyneet.

- Yhteisömme ja yrityksemme jatkaa nopeaa kasvuaan. Investoimme pitääksemme ihmiset turvassa sekä rakennamme uusia tapoja, joilla voimme auttaa ihmisiä saamaan yhteyden toisiinsa, Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg kertoo tiedotteessa.