Facebook ottaa käyttöön lisätyn todellisuuden uudenlaisissa mainoksissa

Testaile aurinkolaseja ja meikkejä.

Yhä useampi verkkokauppias on ottanut viime aikoina käyttöönsä lisätyn todellisuuden houkutellakseen useampia mahdollisia asiakkaita ostoksille.

Ilmoitus

Lisätyn todellisuuden avulla oikeaan maailmaan siirretään virtuaalituotteita kännykän kameran avulla. Tämä tehdään, jotta asiakas saisi paremman käsityksen siitä miten tuote sopisi asiakkaan kotiin tai miltä vaate tai asuste näyttäisi asiakkaan päällä.

Nyt Facebook ilmoittaa panostavansa suuresti lisättyyn todellisuuteen ja juurikin sosiaalisessa verkostossa näkyviin mainoksiin. Ensimmäinen yritys, joka on päässyt kokeilemaan toimintoa, on luksusmerkki Michael Kors, jonka mainoksessa asiakkaat pääsevät kokeilemaan yrityksen aurinkolaseja. Mainoksesta on myös hyvin yksinkertaista hypätä yrityksen verkkokauppaan, josta aurinkolasit voi ostaa.

Selfie testin päätteeksi

Myös kauneusjätti Sephora testaa lisättyä todellisuutta. Yrityksen Facbook-mainoksissa, jotka tulevat vielä kesän aikana näkyville, pystyy kokeilemaan yrityksen meikkejä. Voit myös ottaa itsestäsi selfien joko meikin tai silmälasien kanssa, jotta voit jakaa kuvan ja saada palautetta ystäviltäsi Facebookin kautta.

- Kokeile-kokemuksista aina mukaansatempaaviin elokuvien ja pelien suodattimiin, lisätty todellisuus tekee mahdolliseksi ihmisten vuorovaikutuksen yrityksesi ja tuotteidesi kanssa aivan uudella tavalla. Nyt kun Facebookin uutisvirrassa on esitelty lisätty todellisuus mainoksissa, ihmiset voivat kokeilla tuotemerkkiäsi vain klikkaamalla mainostasi, Facebook kirjoittaa uudesta toiminnosta.

Sephora aloittaa siis mainokset piakkoin ja Facebook uskoo, että toiminto laajenee kuluvan vuoden aikana useisiin yrityksiin.