Emeet luo yllättäviäkin yhteistyökumppaneita

Verkkokauppiaiden haasteet ratkotaan yhdessä.

Verkkokauppatapahtuma Emeet Nordicin liput ovat käyneet kuin kuumille kiville ja tapahtuma on käytännössä jo lähes täynnä. Torstaina 17. toukokuuta, toista kertaa Suomessa järjestettävä tapahtuma on ainutlaatuinen verkkokauppiaiden kohtaamispaikka, jonka järjestävät yhteistyössä ruotsalainen Ehandel.se ja Business Finlandin eCom Growth –kasvuohjelma.



Emeetin osallistujat vaihtelevat aina pienemmistä tulokkaista suuriin satojen miljoonien liikevaihtoa pyörittäviin verkkokauppayrityksiin.

– Tämä on uniikki konsepti, jossa on aivan ainutlaatuinen sisältö. Moni verkkokauppayrittäjä onkin sanonut, että parhaiten oppii kun kauppiaat laitetaan saman pöydän ääreen keskustelemaan, kertoo eCom Growthin ohjelmapäällikkö Simo Heiskanen.

Pohjoismaat yhdessä muita vastaan

Osallistujat pääsevät päivän aikana itse vaikuttamaan käsiteltäviin aiheisiin. Osa päivän puhujista ja aiheista on ennalta varattuja, kun taas osan päivän sisällöstä luovat osallistujat itse paikan päällä. Päivän aikana on noin 40 eri sessiota eri aiheineen, jossa kauppiaat keskustelevat ja antavat vinkkejä toisilleen.

– Kauppias voi itse valita joka tunnille mieluisensa vaihtoehdon 6-8 eri sessiosta ja saa täten koottua viidelle eri tunnille itselleen kaikkein mielenkiintoisimmat aiheet, Heiskanen huomauttaa.

Paikalla on sekä suomalaisia että ruotsalaisia kauppiaita, ja Heiskanen kokeekin sen erääksi valttikortiksi kauppiaille.

– Monesti sanotaan, että Pohjoismaat kilpailevat toisiaan vastaan, mutta täällä kun kauppiaat keskustelevat ja tekevät yhteistyötä, niin voidaan lyödä hynttyyt yhteen ja Pohjoismaat yhdessä taistelevat muita maita vastaan.

 Ahaa-elämyksiä tiedossa

Päivän aikana keskitytään ratkomaan verkkokauppiaiden haasteita ja tarjoamaan konkreettista oppia. Heiskasella onkin oivat vinkit siihen miten päivästä saa eniten irti.

– Paikalle kannattaa tulla avoimin mielin ja osallistua mukaan keskusteluihin. Aluksi voi tuntua, ettei ehkä ole niin paljon tietoa mitä itse voisi jakaa, mutta kun avaa suunsa rohkeasti niin saa ahaa-elämyksiä. Rohkeasti mukaan keskusteluun, vaikka kysymällä muilta vinkkejä, niin voi saada yllättäviäkin yhteistyökumppaneita.

Ensimmäinen Emeet järjestettiin Tukholmassa vuonna 2011. Alun perin pieni tapahtuma on siitä lähtien kasvanut ja houkuttelee nykyään noin 300 osanottajaa ja noin 50 yhteistyökumppania.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest