”Digitaalisuus huomioidaan kaikessa päätöksenteossa” – täydentää ekosysteemiä verkkoeläinlääkärillä

”Alkuvaiheessa palvelun kustannukset ovat samat kaikille kuluttajille.”

Kuten Ehandel kertoi jo viime viikolla, Musti Group lanseeraa helmikuun alussa digitaalisen eläinlääkäripalvelun alustallaan. Palvelu on maksullinen ja ensi alkuun se maksaa kaikille kuluttajille yhtä paljon.

Tulemme kuitenkin palvelun kehityskaaren myötä tekemään kampanjoita sekä rakentamaan kanta-asiakaspalvelumme houkuttelevuutta Mustin ja Mirrin asiakkaille myös digitaalisen etäeläinlääkäripalvelun kautta, Musti Groupin Suomeen maajohtaja Timo Tervo kertoo sähköpostitse Ehandelille.

Ilmoitus

Palvelun takana on Veteva Oy ja sen kautta voi tavoittaa eläinlääkärin öitä lukuun ottamatta melkein aina, sillä se on arkisin auki aamukahdeksasta ilta kymmeneen ja viikonloppuisin melkein yhtä pitkään, kello 9-21 välillä.

Covid-19 on tuonut ihmiset laajemmin onlinelle ja verkkokaupan lisäksi sieltä haetaan nyt myös erilaisia palveluita. Terveydenhoitopalvelut lääkäristä eläinlääkäriin ovat niin ikään löytäneet verkon mahdollisuudet.

Musti ja Mirri tarjoaa jo erilaista apua, kuten kynsien leikkausta, trimmausta ynnä muuta asiaankuuluvaa. Uusi palvelu tuo asiakkaiden kaipaamaan lisän yrityksen ekosysteemiin, yhtiön konsernijohtaja David Rönnberg on sanonut lehtihaastatteluissa.

 

”Myös ekologinen vaihtoehto”

Timo Tervo pitää uutta ratkaisua kustannustehokkaana ja modernina ratkaisuna. Hänen omat kokemuksensa tästä ovat positiiviset.

Vakuutusyhtiöiden korvaukset riippuvat vakuutuksen laajuudesta sekä eläimen vaivasta. Pidän etäeläinlääkäriä kustannustehokkaana ja modernina ratkaisuna. Omat henkilökohtaiset kokemukseni ovat erittäin positiivisia. Vertaisin etäeläinlääkäripalveluamme vastaaviin ihmisille tarjottaviin etälääkäripalveluihin. Molemmissa yhdistyy tehokas ajankäyttö ja helppous. Monessa mielessä se on myös ekologista – kuluttajien ei tarvitse etäyhteyden välityksellä hoidettavien vaivojen johdosta lähteä liikkumaan eläinlääkäreiden luokse vaan pikemminkin Musti ja Mirri tuo eläinlääkärin kuluttajien ja heidän lemmikkiensä luokse, hän vastaa Ehandelin kysymykseen tarvitseeko lemmikin omistajan olla huolissaan siitä, että käynti digitaalisen eläinlääkärin luona tuo ns ”varauksen” vakuutukseen kyseisestä vaivasta.

Digitaalisen eläinlääkärivastaanoton kautta voi hoitaa lemmikin pienemmän vaivat.

Palvelu avataan Mustin ja Mirrin verkkosivulla Suomessa, jossa yhtiöllä on suurin myymäläverkosto ja pitemmällä juoksulla se aiotaan lanseerata myös Ruotsissa ja Norjassa, tässä järjestyksessä. Kaikkiaan yrityksellä on miltei 300 myymälää näissä kolmessa maassa sekä verkkosivut.

Ilmoitus

 

”Erinomainen tekemisen meininki”

Timo Tervo aloitti Musti Groupin johtoryhmässä vasta viime vuoden loppupuoliskolla ja on melko tuore maajohtaja. Hän kuvaa alkua positiivisin sanoin.

Tulin Musti Groupin johtoryhmään syyskuun alussa 2020. Olen työskennellyt neljässä eri maassa ennen paluuta Italiasta Suomeen ja olin todella otettu kun Musti Group pyysi minua johtamaan Suomen liiketoimintoja. Alku on ollut vauhdikas – yrityksessä on erinomainen tekemisen meininki. Mustin ja Mirrin henkilökunta on äärimmäisen sitoutunutta ja osaavaa – on kunnia tukea organisaation kehittymistä sekä kasvua.

Vuonna 2021 yhtiö aikoo painaa kohti taloudellisia tavoitteita ja covid-19 on korostanut digitaalisuuden merkitystä kaikessa päätöksenteossa.

Vuosi on vaihtunut ja katse on tiivisti etäeläinlääkäripalvelun lanseeraamisessa sekä menestyksekkään liiketoiminnan johtamisessa. Kehitämme prosessejamme jatkuvasti ja pyrimme vastaamaan kuluttajien odottamuksiin entistäkin paremmin. Osana tätä on luonnollisesti myös digitaalisuuden ja verkkoliiketoiminnan huomioiminen kaikessa päätöksenteossa. Korona-aika on lisännyt digitaalisuuden merkitystä liiketoiminnassa – sillä saralla haluamme olla etumatkalla. Musti Groupin odotukset ovat, että vuonna 2021 menemme kohti taloudellisia tavoitteitamme, Timo Tervo kertoo.