Gallerix sai uuden omistajan – avaa verkkokaupan Suomessa

Gallerix palaa kehiin verkkokaupan muodossa. – Odotamme innolla lanseerausta Suomessa, sanoo nykyisen omistajan, Printgruppenin toimitusjohtaja Jimmy Håkansson.

Verkkokauppayhtiö Printgrouppen kertoi eilen ostavansa konkurssiin ajautuneen ruotsalaisen Gallerixin. Printgrouppen on ottanut kaikessa hiljaisuudessa käyttöönsä kokonaan uuden verkkokauppa-alustan ja organisaatio on sopeutettu uuteen asiakaskäytökseen.

Uutta on myös se, että Gallerix tekee nyt comebackin Suomeen uusien omistajien kanssa ja posterijätti avaa verkkokauppansa ensi viikolla.

Ilmoitus

Gallerix sinällään ei nimittäin ole kokonaan uusi tulokas Suomen kamaralla. Vuonna 2007 Tiimari osti Gallerixin ja pyöritti sitä joitakin vuosia, kunnes Tiimari meni konkurssiin.

Jos muistan oikein, niin Tiimari avasi muutamia Gallerix-myymälöitä Suomessa vuosien 2007-2010 välillä, joten Gallerix ei ole aivan uusi Suomessa. Mutta nyt me olemme itsenäinen omistaja, kokonaan riippumaton aikaisemmista omistajista. Siten meillä on myös kokonaan uudet edellytykset ja toivomme, että meistä tulee vahva ja pidetty toimittaja Suomessa, Jimmy Håkansson sanoo Ehandelille.

Gallerix on siis nyt puhtaasti verkkokaupalle omistautunut ja se myy postereita ja taulujen raameja useilla eri markkinoilla. Saman aikaisesti Suomen kanssa he lähtevät Tanskan ja Saksan markkinoille. Odotuksien mukaan heillä on vuoden sisällä oma sivusto kaikkiaan 20 eri maassa.

 

Millaisia odotuksia teillä on Suomen lanseerauksen edellä?

Suomalaiset asiakkaat yhdessä ruotsalaisten asiakkaiden kanssa tuntuvat kotoisalta jollakin tavalla. Suomi on jo ennestään meidän kolmanneksi suurin markkinamme Ruotsin ja Tanskan jälkeen ja olemme olleet siellä esimerkiksi Canvaspicasson kanssa, joka myy Canvastauluja, jo 10 vuotta. Suomen markkinat eivät siis ole meille kokonaan uudet, mutta Gallerix saattaa olla kyllä monille uusi Suomessa.

 

Millainen tarjonta Suomessa tulee olemaan? Löytyykö kaikilta markkinoilta samat tuotteet?

Ilmoitus

Sopeutamme tarjontaamme markkinoiden mukaan. Työskentelemme perustarjonnan kanssa, mikä on samankaltainen kaikilla markkinoilla alussa, mutta heti kun myynti on käynnissä myös datadrive on käynnissä ja se tarkoittaa, että se mistä suomalaiset asiakkaat tykkäävät eniten nousevat sivustolla esiin ja ovat parhaiten näkyvissä. Se mitä kysytään, sitä kasvatamme ja kehitämme. Meillä on siksi toplistat, bestsellerit ja uudet motiivit saattavat olla erilaiset eri markkinoilla. Skandinaviassa sisustamme enemmän luonnollisilla väreillä ja materiaaleilla, mikä heijastuu niin motiiveissa kuin raameissakin, Jimmy Håkansson kertoo.

 

Vastaavanlaisia posteri- ja raamitoimijoita on jo jonkun verran markkinoilla. Miten taklaatte kilpailijat?

Haluamme rakentaa oman ”nischin”. Posterit ja raamit kokonaisuutena on suuri, mutta niin ovat markkinatkin. Emme halua kopioida ja yrittää olla kuten muut, haluamme löytää oman tiemme. Tarjoamme jo nyt laajemman tuotetarjonnan kuin useimmat muut, koska meillä on julisteiden lisäksi myös syntymätauluja, kollaaseja ja karttoja, jotka voi itse muotoilla.

Yritämme myös löytää oman tyylimme tarjoamissamme motiiveissa, vaikkakin siitä tulee aika laaja, koska asiakaskuntamme on myös laaja, hän sanoo.

 

Gallerix lanseeraa siis sivunsa Gallerix.fi Suomessa ensi viikolla, mikä ajoittuu sopivasti Black Fridayn ja joulukaupan edelle.

Toivon mukaan suomalaisten joulukuusien alla on monet paketit Gallerixilta tänä vuonna. Lupaamme tehdä kaikkemme, jotta näytämme Gallerixin kaikki parhaat puolet, Jimmy Håkansson sanoo ja lopettaa haastattelun selvällä suomella:

Kiitos!