Clas Ohlsonin verkkokaupalla superkuukausi – kasvua 119 prosenttia

Liikevaihto kasvoi 10 miljoonalla.

Clas Ohlsonilla on pitänyt viime aikoina kiirettä. Ruotsissa avattiin uusi ”Compact Store” –myymälä ja Norjan Oslossa avattiin täysin uudenlainen myymälä, joka on täynnä erilaisia verkkokauppayhteistöitä.

Ilmoitus

Kesäkuun lopulla yritys juhlisti satavuotista taivaltaan, yrityksen aloitettua postimyyntiyhtiönä vuonna 1918. Tätä juhlistettiin isolla omnikampanjalla, joka aiheutti verkkosivuston kaatumisen.  Toisaalta kampanja johti myös uuteen myyntiennätykseen.

Liikevaihdossa huimaa kasvua

Yritys ilmoittaakin nyt kesäkuun luvuista. Liikevaihto on yrityksen mukaan kasvanut 10 miljoonalla eurolla, verrattuna viime vuoteen, ja yhteensä yritys myi vajaalla 70 miljoonalla eurolla.

Yritys on keskittynyt viime aikoina yhä enemmän verkkokauppaansa, joka huomataan nyt myös luvuissa. Verkkokauppa kasvoi massiiviset 119 prosenttia ja saavutti 4,5 miljoonan euron liikevaihdon, kun se viime vuoden kesäkuussa oli 2,1 miljoonaa euroa.

- Myynti on hyötynyt laajoista kaupallisista toimista 100-vuotisjuhlan ympärillä. Kesäkuun myyntiin vaikuttaa myös kalenteri, sillä tänä vuonna kaupantekopäiviä oli kaksi enemmän kesäkuussa kuin viime vuonna, Clas Ohlson kirjoittaa.