Clas Ohlson raportoi rakettikuukaudesta

”Odotamme markkinoita ilman rajoituksia”.

Clas Ohlsonilla on tapana kertoa tuloksesta joka kuukausi. Tällä kertaa vuorossa on tammikuu, jota on syytä juhlia. Asia käy ilmi tiedotteessa.

Ketju myi tammikuussa 606 miljoonalla kruunulla (noin 60,6 miljoonaa euroa) ja kasvua oli 7 prosenttia saman vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

Ilmoitus

Myynti onlinella kasvoi kolme prosenttia 72 miljoonaan kruunuun (noin 7,2 miljoonaa euroa), edellisvuoden 70 miljoonaan verrattuna.

Edelleen voimassa olevat rajoitukset toivat rajoitettua liikkuvuutta yhteiskunnassa ja vähensi asiakasliikennettä myymälöihimme myös tammikuun aikana. Myynti onlinella kasvoi kolme prosenttia, mikä on nähtävä korkean vertailuluvun valossa, koska viime vuonna kasvoimme 76 prosenttia vuoteen 2020 verrattuna, toimitusjohtaja Kristofer Tonström kommentoi.

Pohjoismaissa eniten kasvua oli Norjassa, jossa myynti ponkaisi 12 prosentin kasvuun ja päättyi 266 miljoonaan kruunuun (noin 26,6 miljoonaa euroa). Ruotsissa kasvua oli kolme prosenttia ja myynti laskeutui 270 miljoonaan kruunuun (noin 27 miljoonaa euroa). Suomessa kasvua oli kaksi prosenttia ja myynti oli 65 miljoonaa kruunua (noin 6,5 miljoonaa euroa). 

Toukokuun 2021 ja tammikuun 2022 välisenä aikana kertynyt kokonaismyynti kasvoi 4 prosenttia hieman yli 7 miljardiin. 

Kuten joulukuussa, olemme panostaneet markkinointiin hillitäksemme vähentynyttä asiakasliikennettä, mikä antaa kuukauden suoran vaikutuksen lisäksi myös paremmat olosuhteet, kun nyt odotamme rajoituksetonta markkinoita, Kristofer Tonström kommentoi. 

Tammikuussa ketjulla oli yhteensä 229 myymälää, kun vastaava luku vuotta aiemmin oli 227.