Clas Ohlson laskussa: ”Myymälän ulkopuolelta hakemisesta tuli kalliimpia kustannuksia”

”Edelleen vahva myyntikehitys onlinella”.

Kotifiksailuketju Clas Ohlson raportoi nyt viimeisimmät myyntilukunsa. Huhtikuussa yhtiön myynti laski 9 prosenttia, mikä on iso kontrasti edelliskuun myyntiin, jolloin se nousi 4 prosenttia.

Huhtikuun liikevaihto oli noin 52,1 miljoonaa euroa (521 MSEK), verrattuna edellisvuoden samaan ajankohtaan, jolloin se oli noin 57,1 miljoonaa euroa (571 MSEK). Lasku selitetään muun muassa Norjassa suljetuilla myymälöillä.

Ilmoitus

Kuukauden aikana meillä on ollut lähes 40 myymälää suljettuna Norjassa, mikä on suurin vaikuttava syy myynnin kokonaislaskuun 9 prosentilla, konsernijohtaja Kristofer Tornström sanoo huhtikuun luvuista.

Samalla verkkokauppa ponkaisi edellisvuoden noin 6,2 miljoonasta eurosta noin 10,4 miljoonaan euron myyntiin tänä vuonna. Online kasvoi siis kokonaiset 68 prosenttia.

Clas Ohlson raportoi, että click & collect on johtanut suurempiin kustannuksiin.

Samalla näimme kuinka monet asiakkaat suljetuilla alueilla Norjassa valitsivat tilauksen onlinella ja hakivat tuotteet myymälän ulkopuolelta, mikä toi mukanaan kalliimmat käsittelyhinnat, mutta oli luomassa vahvaa myyntikehitystä onlinella, Kristofer Tornström sanoo.