Byggmax uusii markkinointia,  panostaa laatuun ja avaa uuden myymälän Suomeen

Kylmä ja luminen kevät tuo tulosvaroituksen.

Ilmoitus

Byggmax-rautakauppaketjun on uudistamassa ketjunsa ulkoasua, markkinointia ja valikoimaa Suomessa.  Suomen-maajohtajan Aleksi Virkkusen mukaan pyritään siihen, että edullisuus ei olisi päällimmäinen viesti.

Virkkunen kertoo Kauppalehden haastattelussa, että pelkkä halpa hinta ei enää ole tarpeeksi houkutteleva kilpailuvaltti. Edullisen on oltava myös laadukas, ja näytettävä siltä.

- Perinteinen hard discounter -malli ei enää vedä, ajattelutapa on muuttunut joka toimialalla. Meidän täytyy parantaa mielikuvaamme monessa asiassa, Virkkunen sanoo Kauppalehdelle.

Ruotsalaiskonserni ei julkista maakohtaisia liikevaihtoja ja tuloksia, mutta myynti on ollut heikompaa myös Suomessa verrattuna viime vuoteen. Kylmän ja lumisen kevään takia Byggmax on antanut tulosvaroituksen. Alkuvuoden myynti on ollut 12 prosenttia pienempi kuin vuosi sitten.

- Ensimmäinen neljännes on vuoden hiljaisin, joten koko vuoden ajalle laskettuna myynnin lasku tarkoittaa noin puoltatoista prosenttia. Koska olemme kuluttajakaupassa, säällä on suuri merkitys ostopäätöksiin, Virkkunen sanoo Kauppalehdelle.

Byggmax sulkenut neljä kannattamatonta myymälä, mutta on myös avannut uuden myymälän Riihimäelle maaliskuussa ja on avaamassa uutta myymälää ensi kuussa Kokkolaan, jolloin ketjussa on 11 myymälää. Uusi puutarhamyymäläkonsepti on tuotu aluksi Turkuun ja Raisioon. Byggmax aikoo kuluvan vuoden aikana avata Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa yhteensä peräti 20 uutta myymälää. Suomessa Byggmaxin pitkän aikavälin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostoa 20–25 toimipaikkaan.

- Tuntuu hyvältä avata Byggmax-myymälöitä niin monella uudella paikkakunnalla, joissa ilostutamme asiakkaita ja pystymme tarjoamaan uusia työpaikkoja, kommentoi Byggmaxin konsernijohtaja Mattias Ankarberg.

Byggmaxin liikeideana on tarjota asiakkailleen laadukkaita rakennustuotteita järkevään hintaan. Myymälävalikoimansa lisäksi Byggmax tarjoaa 20 000 muuta rakennustarvikeartikkelia verkkokaupassaan. Hinnoittelupolitiikan lisäksi Byggmaxin mottona on helppous: kaikissa Byggmax-myymälöissä on drive-in-kaista, jonka avulla painavimmatkin rakennustarvikkeet on helppo lastata suoraan autoon tai peräkärryyn. Verkkokaupasta tuotteet saa tilattua myös suoraan kotiovelle toimitettuna.

Ilmoitus