Booztilla takana vahva vuosi

Tappiollinen tulos kääntyi voitoksi.

Ilmoitus

Suomessakin verkkokaupassa muun muassa muotia myyvä Boozt oli vahvassa iskussa viime vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä. Joulumyynti meni nappiin - sen avulla Boozt sai 90 000 uutta asiakasta ja kasvua oli lopulta 51 prosenttia.

Yhtiön liikevaihto oli lopulta 2,87 miljardia Ruotsina kruunua (noin 260 miljoonaa euroa), joka vastaa noin 38 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna.

Ilmoitus

Ehandel.se:n mukaan Boozt teki vuosi sitten tappiota 12,6 miljoonaa kruuna - nyt yhtiö ilmoitti, että vastaava lukema vuonna 2018 oli peräti 42,6 miljardia kruunua voiton puolella.

Jatkoa tänä vuonna

Ruotsalaisyritys Boozt ilmoittaa tiedotteessaan odottavansa lisää kasvua vuonna 2019.

- 2019 tulee olemaan jännittävä vuosi Booztin lyhyessä historiassa. Vähittäiskaupassa on menossa isoja rakennumuutoksia. Tämä tilanne vaati vahvan liiketoimintamallin, jonka avulla voi kasvaa ja vahvistua. Me olemme siinä tilanteessa ja 2019 tulee olemaan tähän menneessä paras vuotemme, Booztin toimitusjohtaja Hermaan Haraldsson toteaa tiedotteessa.