Boomerang: Täytyy olla rohkeutta markkinoida itseään myös maan rajojen ulkopuolelle

"Verkkokauppiaat voisivat panostaa enemmän markkinointiin ja brändäämiseen."

Ilmoitus

Noin viiden miljoonan euron liikevaihdon (2017)  saavuttanut Boomerang Distribution palvele verkkokauppiaita Pohjoismaissa muun muassa eri paketointi-, varastointi-, jakelu- ja logistiikkapalveluilla. Yrityksellä on noin 200 työntekijää ja noin 10 000 neliömetriä pinta alaa käytettävissä Tallinnassa, Virossa.

Se käsittelee noin 6 miljoona pakettia vuodessa ja on pohjoismaiden verkkokaupan suurin palautusten käsittelijä. Asiakaskuntaan lukeutuvat muun muassa Nelly.com, Ellos, Sportamore ja Moomin.com.

 - Asiakkaamme ovat pääasiallisesti Pohjoismaista ja Baltian maista. Suomen osuus asiakkaistamme on noin 30 prosenttia, sanoo Boomerangin toimitusjohtaja Jonas Heinonen.

Heinonen kertoo, että yrityksen fokus on verkkokaupan logistiikassa ja verkkokauppiaiden arjen ymmärtämisessä.

Kuinka saada Suomen verkkokauppa kasvuun?

- Suomessa on jo verkkokaupan menestystarinoita, mutta niitä mahtuu lisää alalle. Täytyy olla rohkeutta markkinoida itseään myös maan rajojen ulkopuolelle. Ylipäätään suomalaiset verkkokaupat voisivat panostaa enemmän markkinointiin ja brändäämiseen.

Mitkä ovat Suomen verkkokauppiaiden suurimmat haasteet ja mahdollisuudet?

Ilmoitus

- Amazon. Sen tulo tarkoittaa äkkikuolemaa monelle pienemmälle verkkokaupalle. Mutta samalla se luo aivan uudenlaisen mahdollisuuden verkkokauppiaille markkinointiin ja myyntiin, Heinonen sanoo.

Miksi olette mukana tukemassa Emeetiä?

- Saimme hyvän vaikutelman viime vuoden tapahtumasta. Konsepti oli erittäin miellyttävä, ja meille tapahtuman antaa kosketuksen ei ainoastaan logistiikkaan vaan verkkokauppaan yleisellä tasolla.

Mitä odotuksia teillä on Emeetin suhteen?

- On totta kai antoisaa saada tavata verkkokauppiaita ja verkostoitua.