Black Friday: Posti uskoo myynnin yltävän ennätyslukemiin

Viime vuonna suurin yksittäinen volyymipiikki Postin palvelupisteisiin tuli heti Black Fridayn jälkeen.

Ilmoitus

Moni suomalainen verkkokauppa on valmistautunut Black Friday -kampanjaan merkittävillä sisäänostoilla, jotka näyttäytyvät kuluttajalle erityisen houkuttelevina tarjouksina. Uskomme monen suomalaisen verkkokaupan lyövän myyntiennätyksensä lähiviikkojen aikana, kertoo Postin kansainvälisestä verkkokaupan palveluista vastaava johtaja Sami Finne.

Nopeus suomalaisten kilpailuetu

Postin Kantar TNS:llä teettämän Suuri verkkokauppa 2018 -tutkimuksen mukaan yli neljä viidestä suomalaisesta verkko-ostajasta pitää toimituksen nopeutta (85%) tärkeänä verkkokauppaa valittaessa.

Vaikka kilpailu verkkokaupassa on globaalia, toimitusten nopeus tuo kilpailuetua Suomessa toimiville verkkokaupoille.

- Posti tarjoaa kilpailukykyä kotimaiselle verkkokaupalle nopeilla toimitusajoilla. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla pakettien toimitus onnistuu jopa saman päivän aikana. Sesongin uutuus eli joulukuun sunnuntaijakelut puolestaan mahdollistavat suomalaisille verkkokaupoille yhden lisämyyntipäivän, Finne sanoo mediatiedotteessa.

Posti on varautunut ennätykselliseen sesonkiin

Viime vuonna Postilla oli joulunajan pakettitoimituksia ennätysmäärä: yli 1,2 miljoonaa pakettia viikossa. Tämän vuoden aikana pakettitoimitusten määrä on kasvanut reilut 10 prosenttia ja joulusesongin arvioidaan rikkovan edellisen vuoden ennätykset. Erityisesti verkkokaupan odotetaan kasvavan kaksinumeroisin luvuin tänä jouluna.

Black Fridayn jälkeinen Cyber Monday jatkaa verkkokauppasesonkia aina jouluun asti. Posti on varautunut ennätykselliseen verkkokauppasesonkiin muun muassa tuplaamalla kuluttajien suosimien pakettiautomaattien määrän. Tuhannes automaatti asennettiin 12.11. Helsingin päärautatieasemalle. Pakettisesonkia vauhditetaan myös yli sadalla joulun ajan noutopisteellä. Posti toimittaa lähetyksiä noudettaviksi koko sesongin ajan myös viikonloppuisin.