Automaatit ovat Postin vastaus kiristyneeseen verkkokauppakilpailuun

Postilla on vuonna 2018 tuhat automaattia – 2019 niitä on jo 1500.



– Viimeisten 3–4 vuoden aikana olemme todella panostaneet niihin erittäin paljon. Tämä on ollut strategiamme, ja olemme aika pitkällä. Jouluun mennessä avataan tuhannes automaatti Helsingin päärautatieasemalla, ja uskomme, että se on voittava konsepti, Postin toimitusjotaja Heikki Malinen sanoo Ylen haastattelussa.

Räjähdysmäinen kasvu

Vuonna 2012 Suomessa oli vain 130 automaattia. Syy nopeaan kasvuun on verkkokaupan räjähdysmäinen suosion kasvu.

– Postin strategiassa on olennaista se, että olemme mahdollistamassa verkkokaupan kasvun Suomessa. Se on iso megatrendi ympäri maailmaa, ja Posti oli ihan ensimmäisiä maailmassa, joka toi tämän pakettiautomaattikonseptin markkinoille, Malinen toteaa Ylelle.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest