AI tuo tehokkuutta Babyshopin tekstinkäsittelyyn

Lastenvaatteisiin ja tarvikkeisiin erikoistunut Babyshop Group aloittaa yhteistyön AI-tuottaja Textualin kanssa.

Babyshop suunnittelee kansainvälistymistä ja sitä avittamaan he ottavat käyttöönsä AI-toimittaja Textualin palvelut. Sen avulla tarkoituksena on tavoittaa useammat markkinat – tehokkaammin.

AI-palvelun ansiosta eri maiden sivustojen tekstit tarvitsee kirjoittaa vain kerran, jonka jälkeen ne generoidaan automaattisesti Textualin sovelluksessa. Käytännössä se tietää vähemmän töitä ja kaikille sivustoille oman ainutlaatuisen sisältönsä. Textualin sovelluksen kautta sama teksti kääntyy jopa 15 eri kielelle.

Ilmoitus

Tuplasisältö on normaalisti suuri ongelma hakukoneissa. Yritykset haluavat välttää niin kutsuttua "content cannibalization", siis sisäisen kilpailun, jossa eri sivustojen samat sisällöt syövät liikennettä toinen toisiltaan, Textual kirjoittaa.

Babyshopin testien perusteella Textualin automaattiset tekstit ovat vähintään yhtä hyviä kuin manuaalisesti tuotetut ja osa niistä toi sivulle jopa enemmän vierailijoita kuin manuaalisesti copywrighterin kirjoittamat.

Babyhsop aloittaa automaattisten tuotetekstien kanssa neljällä eri sivustollaan vuoden 2020 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Textual on jo aikaisemmin yhteistyössä muun muassa kansainvälisen verkkomuotiliike NA-KD:n kanssa.