4,6 miljoonaa uutta asiakasta

31 miljoonaa aktiivista asiakasta ja 145 miljoonaa tilausta. Zalando esitteli viime vuoden tilinpäätöstään tänään.

Taloudellinen tulos vahvistaa, että olemme oikealla tiellä kohti tavoitettamme tulla “The Starting Point for Fashion” – muodin lähtökohdaksi. Pohjoismaiset markkinat menevät edelleen hyvin ja kasvu alueella on enemmän kuin Zalando-konsernilla on keskimääräisesti. Viimeisimpänä lisänä on ovat ikoniset ruotsalaiset merkit, kuten Lindex, Indiska ja Polarn o. Pyret, joiden ansiosta tarjontamme asiakkaille on entistä vahvempaa. Ja tulemme lisäämään monia upeita tuotemerkkejä alustallemme vuoden aikana, Zalandon Pohjois-Euroopan johtaja Kenneth Melchior sanoo.

Jatkamme myös panostustamme kasvuun samalla, kun lisäämme työtämme vastuullisuuden parissa. Näemme jatkuvasti kasvavan vastuullisen muodin kysynnän. Zalandolla on jo nyt Euroopan suurin kestävän kehityksen muotivalikoima ja tätä lisäämme myös jatkossa, hän jatkaa.

Ilmoitus

Viime vuoden aikana yritys sai 4,6 miljoonaa uutta asiakasta ja Zalandon verkkokauppaa käyttää kaikkiaan 31 miljoonaa aktiivista asiakasta. Vuoden 2019 aikana muotijätiltä lähti 145 miljoonaa tilausta.

Zalandon viime vuoden liikevaihto kasvoi 23,6 prosenttia ja oli 8,2 miljardia euroa (GMV). Oikaistu tulos oli 224,9 miljoonaa euroa.

 

Syksyllä second-hand kategoria

Samalla yritys kertoi myös tulevaisuuden suunnitelmistaan. Zalando panostaa kasvuun myös tänä vuonna, paitsi liiketaloudellisesti, myös lisäämällä premium-tuotteita ja valikoimaan on tulossa lisää luksusbrändejä.

Syksyn 2020 aikana yritys lisää niin ikään uuden ”Pre-owned”-kategorian, jossa voi ostaa ja myydä käytettyä muotia. Suunnitteilla on myös uusi logistiikkakeskus Espanjaan, Zalando kirjoittaa raportissaan.