4 miljoonan euron rahoitus

Tekoälyyn perustuva markkinoinnin optimointialusta Sellforte kertoo tänään 4 miljoonan euron rahoituskierroksesta.

Rahoituskierrokseen osallistuivat Sonae IM, Bonnier Ventures ja Icebreaker.vc. Johtavana sijoittana toimii Sonae IM.

Sellforte kertoo, että yksittäisten projektien sijaan Sellforten data yhdistää kaiken kaupallisen datan ja mittaa markkinoinnin tehokkuutta jatkuvasti.

Ilmoitus

Sellforten alusta on kaiken sisäisen ja ulkoisen markkinointidatan koti. Kun data löytyy yhdestä paikasta, data-analytiikkamallimme voivat laskea vertailukelpoiset ROI-luvut jokaiselle markkinointi-investoinnille eri kanavissa ja eri kampanjoissa. Tämän ansiosta Facebookin näyttökerrat, Googlen klikkaukset, TV:n katsojamäärät ja monet muut kanavakohtaiset mittaustavat ovat vertailukelpoisia. Markkinoinnin ROI-lukujen jatkuvan päivittymisen ansiosta asiakkaamme voivat testata kaikkia markkinointikampanjoitaan hallitusti – niin digitaalisissa kuin perinteisissä medioissa ja myyntikanavissa, Sellforten toimitusjohtaja ja perustaja Juha Nuutinen sanoo tänään lähetetyssä tiedotteessa.

Sellfortea käyttävät muun muassa Musti ja Mirri, Tokmanni, Gigantti ja Cloetta.

Markkinointijohtajat sijoittavat miljoonia euroja markkinointiin joka vuosi. Heillä on kuitenkin rajalliset työkalut investointien optimointiin. Sellforte auttaa asiakkaita tunnistamaan kannattavat investoinnit kannattamattomista. Lisäksi se näyttää, miten tulevien kampanjoiden vaikutukset liiketoimintaan voidaan optimoida. Tavallisesti asiakkaamme onnistuvat parantamaan markkinointinsa tehokkuutta 20–30 prosenttia optimoimalla medioiden, kampanjoiden, brändien ja maantieteellisten alueiden yhdistelmät sekä investointien ajoituksen. On upeaa nähdä, kun asiakkaamme menestyvät, Nuutinen jatkaa.

Sellforte on perustettu vuonna 2017 ja se on kerännyt tähän mennessä 4,5 miljoonan euron rahoituksen. Yhtiöllä on asiakkaita 14 maassa ja heitä palvellaan Suomesta, Ruotsista ja Hollannista käsin.

Sellforten tiimin intohimo ja alan asiantuntijuus ovat luoneet ohjelmistotuotteen, joka tuo erinomaisia tuloksia heidän asiakkailleen. Olemme innoissamme voidessamme tukea Sellfortea myös jatkossa, suomalaisen Icebreaker.vc:n partneri Riku Seppälä totetaa.

Rahoituksen avulla Sellforte aikoo palkata lisää työntekijöitä skaalatakseen tuotekehitystään ja laajentaakseen toimintaansa kansainvälisesti muun muassa avaamalla toimipisteen Saksaan.