Zlatanin tuotemerkki hylätään 20 miljoonan euron tappion jälkeen

”Yhteistyö päätökseen yksimielisesti”.

Ilmoitus

Aktiivisen markkinoinninkaan jälkeen Zlatan Ibrahimovicsin tuotemerkki A-Z ei mennyt kaupaksi odotusten mukaisesti. Jo talvella suuromistaja Varnergruppen otti päätöksen uudelleenlanseerauksesta Dressmannilla, joka kuuluu samaan konserniin, kun kauppa ei ollut käynyt toiveiden mukaisesti. Puoli vuotta myöhemmin eli toukokuussa päätettiin tuotemerkin paluusta Stadiumiin, jossa se alkujaankin lanseerattiin huippumuodossa.

Menettänyt yli 20 miljoonaa

Nyt näyttää kuitenkin siltä, että toivo on kokonaan menetetty jalkapallotähden muotisatsaukseen. Dagens industrin mukaan Varnergruppen on päättänyt lopettaa hankkeen täysin. Syynä on yksinkertaisesti se, ettei tuotemerkki ole myynyt tarpeeksi hyvin, vaikka markkinointiin onkin panostettu melkoinen määrä rahaa.

- Petter Varner ja Zlatan Ibrahimovic ovat yksimielisesti päättäneet lopettaa yhteistyön koskien A-Z:a. Vaikka kasvu olikin 2017 vakaa, eurooppalainen satsaus urheiluvaatteisiin tuli liian kalliiksi, Varnergruppen kirjoittaa lausunnossaan.

Useampien medioiden mukaan A-Z on tehnyt 10,5 miljoonaa euroa tappiota sekä 2016 että 2017, mikä tarkoittaa sitä, että satsaus merkkiin on maksanut yli 20 miljoonaa euroa.