Zalandon vahva neljännes – liikevaihto 2,2 miljardia euroa

GMV ponkaisi 56 prosenttia 3,2 miljardiin euroon.

Muotijätti Zalando raportoi tänään vuoden ensimmäisestä neljänneksestä. Yhtiön GMV, Gross Merchandise Volume, eli kaikkien alustalla myytyjen tuotteiden bruttomäärä kasvoi 56 prosenttia 3,2 miljardiin euroon.

Yhtiön liikevaihto kasvoi 47 prosenttia ja oli 2,2 miljardia euroa.

Ilmoitus

Oikaistu liiketulos (Ebit) summattiin 93 miljoonaan euroon.

Liikevoittoprosentti oli 4,2.

Yhtiö tavoitti kolmen ensimmäisen kuukauden aikana 42 miljoonaa asiakasta ja tilauksia tehtiin 56 miljoonaa.

Vuoden 2021 ensimmäisellä vuosineljänneksellä Zalando kasvoi voimakkaimmin kuin ikinä, sitten vuoden 2014 pörssilistautumisen. Näemme, että liiketoimintamme kasvaa yhä nopeammin, luoden etuja sekä asiakkaille että kumppaneille. Samalla tämä antaa meille mahdollisuuden edistyä nopeasti matkallamme muodin lähtöpisteeksi, Zalandon talousjohtaja David Schröder sanoo tiedotteessa.

Yhtiö kertoo samalla laajentavansa eurooppalaista logistiikkaverkostoaan viidellä keskuksella vuoteen 2023 mennessä.