Zalandon tappiot lähes 40 miljoonaa – ”Luonnollisesti emme ole tyytyväisiä”

”Rahoituksellisesti haastava.”

Liikevaihto noisi 11,7 prosentilla 1,2 miljardiin euroon, mutta tulos painui reilusti miinuksen puolelle, kun verkkokauppajätti Zalando julkisti kolmannen kvartaalin tuloksensa eilen tiistaina. Tuloksen seurauksena yhtiön osakekurssi laski alkajaisiksi 3-4 prosenttia aamupäivällä.



Yritys ilmoittaa kolmannen vuosineljänneksen tuloksen olleen ”rahoituksellisesti haastava”.

– Emme luonnollisesti ole tyytyväisiä kolmannen vuosineljänneksen tulokseen. Tähtäimessämme on rakentaa täydessä vauhdissa ekosysteemi eurooppalaiselle muodille ja tavoitteena vuoteen 2020 mennessä on kaksinkertaistaa toimintaamme 10 miljardin euron bruttovolyymiin. Neljännen vuosineljänneksen tiimimme fokuksessa on saada vahva lopetus vuodelle, Zalandon tomitusjohtaja Rubin Ritter kertoo lehdistötiedotteessa.

Ennätysmäärä asiakkaita

Kolmas vuosineljännes ei ainostaan tuonut pettymyksiä Zalandolle, sillä yritys ilmoittaa sen alustastrategian toimivan, samalla kuin aktiivisten asiakkaiden määrä on noussut ennästyslukuhin; Zalando ilmoittaa että sillä on 25,1 aktiivista asiakasta.

Zalando toivookin nyt vahvaa parannusta loppuvuodelle. Yritys ennustaa 20-25 prosentin kasvua vuoden viimeiselle neljännekselle.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest