Zalandon Q2: Voimakasta kasvua – tuplasi tuloksen

”Olemme päässeet tämän pandemian ensimmäisen aallon ylitse vahvempana kuin mitä menimme siihen.”

Zalandolla on syytä hykerrellä tyytyväisyydestä koronapandemian keskellä. Muodin verkkojätti paljasti tänään vuoden toisen neljänneksen tuloksensa eikä siinä ole todellakaan valittamista. Liikevaihto kasvoi 27,4 prosenttia reiluun 2 miljardiin euroon ja liiketulos oli vajaat 212 miljoonaa euroa, mikä on yli tuplasti enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Viimeisten kuukausien aikana olemme todistaneet monella eri tavalla Zalandon vahvuuden ja joustavuuden, siitä huolimatta miten haastava maailma on ollut. Olemme päässeet tämän pandemian ensimmäisen aallon ylitse vahvempana kuin mitä menimme siihen ja se on strategisen selvyyden, vahvan kumppanuuden ja tiimimme äärimmäisen suorittamisen tulosta. Monet kumppaneistamme ovat tiivistäneet bisnestään alustallamme viimeisten kuukausien aikana ja olemme onnistuneet menestyksekkäästi kasvamaan yhdessä, Zalandon CFO David Schröder sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Kuluneen neljänneksen aikana markkinapaikka sai alustalleen 180 uutta tuotemerkkiä. Kaikkiaan tuotteita myytiin 2,69 miljardilla eurolla. Kävijöiden määrä kasvoi 31 prosenttia, aktiivisten asiakkaiden määrä 20 prosenttia ja tilausten määrä kasvoi 28,6 prosenttia.

Loppuvuoden aikana Zalandon suunnitelmissa on tehdä uusia investointeja. Zalando laskee liikevaihtonsa kasvun olevan 15-20 prosenttia koko vuoden osalta ja tuloksen laskeutuvan 250-300 miljoonan euron välille.