Zalandon liikevaihto ensimmäisellä neljänneksellä 1 196 miljoonaa euroa

Tavoitteena miljardi euroa.

Saksalainen verkkomuotijätti Zalando jatkaa kannattavuuden kasvua. Tänään julkaistut ensimmäisen vuosineljänneksen luvut tälle vuodelle kertovat faktat. Kasvu on noussut 22 prosenttiin liikkuvuustuloksen oltua 0,4 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

”Vahva kasvu alueella”

Liikevaihto nousee 1 196 miljoonaan euroon vuoden ensimmäisten kolmen kuukauden aikana.

- Pohjoismaat ovat Zalandon markkinan avainasemassa. Näemme jälleen vahvan kasvun alueella ja jatkamme kasvua nopeammin kuin markkinat. Kuten muilla markkinoilla sekä aktiivisten asiakkaiden määrä että tilaustiheys ovat kasvaneet vuoden ensimmäisellä kvartaalilla. Pyrimme jatkamaan kohti kunnianhimoista mutta realistista tavoitetta, jolla saavutamme miljardin euron liikevaihdon tulevina vuosina investoimalla mukavuuteen, mutta myös paikalliseen ja ajankohtaiseen tuotevalikoimaan, kertoo Zalandon Pohjois-Euroopan johtaja Kenneth Melchior lehdistötiedotteessa.

Viime vuoden lopulla Zalando ilmoitti lisäävänsä kuluvan vuoden aikana uuden tuotekategorian sivustolleen. Muotiliike myy nykyään myös kauneustuotteita, ainakin saksalaisessa verkkokaupassa, ja sen kategorian tuotteiden sanotaan myyvän hyvin.

- Se on saanut lupaavan alun. Näemme oivan tilaisuuden lisätä valikoimaamme ja vahvistaa asemaamme muodin ja elämäntavan kohteena, sanoo yrityksen toimitusjohtaja Rubin Ritter.