Zalando tarjoaa apua kivijalkaliikkeille

Kivijalkaliikkeet ovat suuren haasteen edessä. Muotijätti Zalando on nyt muuttanut ehtojaan ja antaa mahdollisuuden liittää tuotemerkkejä heidän valikoimaansa – tosin vain Saksassa ja Hollannissa.

Kivijalkaliikkeeiden myynti on romahtanut koronan myötä. Zalandon hallitus lähetti eilen kirjeen, jossa he kertovat lisää Connected Retail-ohjelmastaan ja kuinka he voivat auttaa kriisin runtelemia yrityksiä.

Eurooppalaisena muotialustana haluamme käyttää kapasiteettiamme ja resurssejamme auttaaksemme kaikkein akuuteimpia haasteita tämän kriisin aikana. Connected Retail -ohjelman avulla fyysiset jälleenmyyjät voivat liittyä Zalandon-alustalle ja myydä tuotteitaan meidän onlineasiakkaillemme, Zalandon VP Direct to Consumer, Carsten Keller, sanoo.

Ilmoitus

Tällä hetkellä yli 1500 kivijalkaliikettä Saksassa ja Hollannissa on liitetty alustaamme, josta he saavat ison osan tuloistaan. Kiireisen tilanteen vuoksi me olemme myös nopeuttaneet toimiamme sen suhteen kuinka voimme auttaa fyysisiä liikkeitä: emme ota provisiota vaan olemme vaihtaneet viikottaiseen maksuaikatauluun.

 

Vain Saksassa ja Hollannissa

Tämä tarjous on tosin voimassa vain saksalaisten ja hollantilaisten jälleenmyyjien tuotteille huhtikuun ensimmäisestä päivästä alkaen ja jatkuu toukokuun viimeisen päivään saakka.

Tänä aikana Zalando haluaa omalta osaltaan auttaa yrityksiä taloudellisessa hädässä ja lisätä heidän tulojaan. Connected Retail on avoinna kaikille yrittäjille ja tuotemerkeille, joilla on kivijalkaliike.

Zalando kertoo tiedotteessaan, että heidän alustalleen on helppo liittyä. Zalando pitää huolen onlinen sisällöstä, maksupalveluista ja asiakaspalvelusta. Yrityksille tarjotaan henkilökohtainen tukihenkilö.

 

”Tämän me teemme yhdessä”

Kun asiakas on tehnyt ostoksen, kuljetusyhtiö hakee tilauksen liikkeestä – aivan, kuten asiakas itsekin tekisi – ja toimittaa sen. Mahdolliset palautukset viedään niin ikään takaisin liikkeeseen.

Connected Retail on vielä suhteellisen nuori yritys ja edelleen kasvuvaiheessa. Tulevien viikkojen aikana voi esiintyä myös puutteita, mutta me näemme kuinka tärkeää on toimia nopeasti nyt, Carsten Keller jatkaa.

Ilmoitus

Me haluamme tarjota fyysisille liikkeille onlinekysynnän. Tiimimme tulee tekemään töitä asiakasta lähellä ja käsittelemään kaikki kitkat niin nopeasti kuin mahdollista. Tämän me teemme yhdessä, hän sanoo.

Palvelu on siis tarjolla vain saksalaisille ja hollantilaisille jälleenmyyjille, mutta lisää tietoa ja ehkä inspiraatiota ohjelmasta saa sivustoilta: www.connectedretail.de ja www.connectedretail.nl.

 

Korona vaikuttaa tämän vuoden tulokseen

Zalando esitteli aiemmin tänä vuonna viime vuoden tuloksensa ja odotukset tämän vuoden osalta olivat hyvät. Muotijätti kertoo kuitenkin tänään, että korona on vaikuttanut myyntiin onlinella ja yhtiön tulokseen. Yhtiö varoittaa, että tämän hetkisen tilanteen valossa vuodesta voi tulla odotettua huonompi ja he lupaavat palata asiaan uusien suuntaviivojen kanssa, kun koronan kehitys on paremmin laskettavissa.

Päätöksillä ja välttämättömillä toimilla, joita eurooppalaiset hallitukset ovat tehneet on ollut negatiivia vaikutuksia toimintaamme. Kun asiakkaat sopeuttavat käytöstään uuteen tilanteeseen ja ostavat lyhyellä aikavälillä vähemmän, olemme nähneet negatiivisen vaikutuksen sen jälkeen, kun monet maat ovat sulkeneet, yhtiön johto kirjoittaa.