Zalando raportoi huikeasta kasvusta

Avasi kuudessa uudessa maassa.

Zalando raportoi tänään 40 prosentin kasvusta vuoden toisella neljänneksellä. Kokonaisuudessaan myynti (GMV) oli lähemmäns 3,8 miljardia euroa.

Tämä kaikki kannattavalla tavalla ja yhtiö kertoo, että oikaistu liikevoitto (EBIT) oli 184,1 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

Vielä tärkeämpää kuin erinomainen taloudellinen kehitys toisella neljänneksellä, asiakkaiden ja tuotemerkkien kasvava sitoutuminen korostaa Zalando-alustan merkitystä pitkällä juoksulla ja on vahva todiste menestyksekkäästä strategiastamme. Palvellaksemme kuluttajia ja kumppaneita entistä paremmin tulevaisuudessa, olemme erityisen tyytyväisiä strategiseen kumppanuuteen Sephoran kanssa, mikä vahvistaa kauneustarjontaamme entisestään samoin kuin Zalandon alustan laajentumisesta kuuteen uuteen maahan, talouspäällikkö David Schröder sanoo Q2-numeroiden julkistamisen yhteydessä.

Zalando aikoo lisätä Sephoran tuotteet alustalleen vuoden viimeisellä neljänneksellä, joskin ensi alkuun Saksassa. Toisen neljänneksen aikana he avasivat alustansa Liettuassa, Slovakiassa, Sloveniassa, Kroatiassa, Virossa ja Latviassa.

He arvioivat vuoden 2021 kasvun laskeutuvan 31-36 prosenttiin.