Zalando murskasi 1,3 miljardia – löi tilausennätykset

Aktiivisten asiakkaiden määrä kasvoi lähes 16 prosentilla.

Zalandon toinen vuosineljännes oli todellinen menestys verkkokaupalle. Kasvua oli lähes 21 prosenttia ja yhtiön liikevaihto nousi 1,3 miljardiin euroon ja teki samalla 51,8 miljoonan euron voitot verojen jälkeen.

Ilmoitus

Zalando ei ilmoita liikevaihtoaan markkina markkinalta, mutta kertoo kuitenkin, että 1,3 miljardista Saksa, Itävalta ja Sveitsi vastaavat yhtä suuresta osuudesta kuin muut yrityksen markkinat yhteensä.

29 miljoonaa tilausta

Vuosineljänneksen aikana Zalando on saanut 29 miljoonaa tilausta, mikä on yrityksen uusi vuosineljännesennätys. Aktiivisten asiakkaiden määrä kasvoi lähes 16 prosentilla nousten 24,6 miljoonaan ihmiseen. Kyseiset asiakkaat ovat tilanneet keskimäärin neljä kertaa vuodessa.

- Vahva kehitys osoittaa, että teemme hyvää tulosta. Iloitsemme nähdessämme, että asiakaskeskittyminen kannattaa, vaikka muotimarkkinat ovatkin haastavat, kertoo Zalandon toimitusjohtaja Rubin Ritter tiedotteessa.

Zalando on viime kuukausina lanseerannut sivustonsa Tsekkeihin ja Irlantiin, mikä tarkoittaa sitä, että muotikauppa on nyt aktiivinen 17 eurooppalaisella markkinalla.