Muotijätti Zalando kertoo tänään laajentavansa Zircle-verkkokauppansa myös Suomeen. Zircle tarjoaa yhtiön mukaan yli 100 000 tuotetta tunnetuilta brändeiltä asiakkailleen Suomessa.
Second hand-myymälä avataan tuoreen kyselyn mukaan oikeaan paikkaan, sillä noin puolet muotijätin asiakkaista Suomessa olisi valmis ostamaan käytettyä muotia seuraavan kuuden kuukauden aikana.
Olemme innoissamme Zirclen laajentamisesta Suomeen ja mahdollisuudesta tarjota suomalaisille kuluttajille korkeatasoinen second hand -ostokokemus, Zalandon Suomen maajohtaja Virpi Väkeväinen sanoo tiedotteessa ja jatkaa:
Zirclen lanseeraamisesta Saksassa ja laajentumisesta kaikkialle Eurooppaan viimeisen kahden vuoden aikana olemme keränneet monia oppeja, jotka ovat auttaneet parantamaan asiakaskokemusta Zirclen kautta ostettaessa.
Zirclen tuotteet on tarkastettu huolella ennen myyntiin laittamista. Zircle-tilausten yhteydessä ajatellaan myös muuten ympäristöä ja kaikki pakkaukset ovat muovittomia. Muovin sijaan käytetään kierrätyspaperia. Zalando pyrkii minimoimaan jätteet ja aikoo luopua kertakäyttömuoveista vuoteen 2023 mennessä.
Zircle tukee tavoitettamme pidentää 50 miljoonan tuotteen ikää vuoteen 2023 mennessä. Se tarjoaa asiakkaillemme mahdollisuuden antaa tuotteille uusi elämä nopeasti ja vaivattomasti, Virpi Väkeväinen sanoo.
Kehitetty Helsingissä
Zalandon Zircle-verkkokaupalla on pesunkestävä suomalainen tausta ja se on kehitetty Helsingin Tech Hubissa, jossa tekninen tiimi on kehittänyt sitä viimeiset 2,5 vuotta.
Zircle lanseerattiin ensimmäisen kerran Saksassa vuonna 2019. Pre-owned-kategoria integroitiin osaksi verkkoalustaa Saksassa, Espanjassa, Belgiassam Ransjassa, Alankomaissa ja Puolassa jo vuoden 2020 aikana.